Educació i formació

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
19/03/2024 12:15:12

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Gerardo Echeita destaca en la conferència inaugural del curs escolar la importància d'avançar cap a una educació inclusiva

22/09/2017
Lectures: 921
Gerardo Echeita destaca en la conferència inaugural del curs escolar la importància d'avançar cap a una educació inclusiva

L'Auditori del Palau Falguera ha acollit aquest divendres 22 de setembre la conferència inaugural del curs escolar 2017-2018, acte que l'Ajuntament organitza cada any amb l'objectiu de congregar la comunitat educativa i especialment el professorat dels diferents centres de la ciutat per tal de compartir plegats l'inici de curs. En aquesta ocasió el conferenciant ha estat Gerardo Echeita, professor del Departament Interfacultatiu de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat Autònoma de Madrid. Han participat en l'acte l'alcaldessa accidental de Sant Feliu, Lourdes Borrell, la regidora d'Educació, Mireia Aldana; i la directora de Serveis Territorials d'Ensenyament al Baix Llobregat, Núria Vallduriola.

Sota el títol "Educación inclusiva. Sonrisas i lágrimas", Echeita ha analitzat el significat global del dret a una educació inclusiva, dret establert internacionalment, així com els desafiaments que tenim per endavant per avançar cap a una educació més inclusiva. Així, el conferenciant ha articulat l'anàlisi sobre el sentit, les dimensions i els dilemes als quals s'enfronten actualment els agents educatius encarregats d'implementar-la, en particular a Espanya. Segons Echeita, la contradicció entre el que diuen les normes i el que succeeix realment en molts centres educatius, "entre el que es diu i el que es fa", genera enormes tensions i problemes emocionals que afecten molt negativament molts estudiants vulnerables i les seves famílies.

Echeita també ha parlat de la gramàtica escolar imperant, i ha precisat que aquesta "no permet articular amb equitat tres grans tasques educatives: acollir tot l'alumnat, independentment de les seves necessitats educatives; fer que tots se sentin reconeguts, partíceps actius i persones estimades pels seus companys i pel seu professorat; i implementar estratègies, formes d'organització i maneres d'ensenyar i avaluar variats, diversificats, flexibles, que permetin l'aprenentatge al més alt nivell i rendiment possible de tot l'alumnat i de forma personalitzada".

El ponent ha fet una reflexió final per a totes i tots, animant-los a seguir fent l'esforç d'intentar "convertir els problemes per a una educació més inclusiva en desafiaments personals, professionals i cívics, ja que en darrer terme les causes perdudes són les úniques per les quals val la pena lluitar".

Gerardo Echeita és especialista en polítiques sobre educació inclusiva i atenció a la diversitat, amb una àmplia i acreditada experiència docent, investigadora i en assessorament a centres escolars. Ha desenvolupat llocs de responsabilitat tècnica al Ministeri d'Educació entre 1986 i 1996, i ha treballat com a expert per a diverses organitzacions internacionals (UNESCO, OCDE, UNICEF, OEI, o l'Agència Europea per a les Necessitats Educatives Especials i l'Educació Inclusiva, AEDNEE). A més, forma part i coordina el Consorci per a l'Educació Inclusiva.

 

ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior