Engega "A Sant Feliu, fem un pas més", nova campanya de civisme
Fer de Sant Feliu una ciutat més neta, cívica i sostenible és l'objectiu de la campanya de civisme impulsada per l'Ajuntament al març de 2015 sota el nom "A Sant Feliu, fem un pas més".
La campanya informativa, que s'estructura en sis eixos: neteja, convivència, reciclatge, mascotes i accessibilitat, pretén sensibilitzar la ciutadania sobre la importància d'avançar plegats en els diferents àmbits. Alhora, vol donar a conèixer les darreres millores impulsades per l'Ajuntament en cada tema.
- En neteja, fem un pas més: El servei de neteja guanya en eficiència en incorporar nous vehicles i maquinària menys contaminants, moderns i silenciosos.
- En reciclatge, fem un pas més: Per potenciar la recollida de matèria orgànica s'han instal·lat contenidors d'orgànica (marró) i de rebuig (gris) independents que substitueixen els bicompartimentats que hi havia fins ara.
- En espais verds, fem un pas més: Es potencia la cura i manteniment de més de 200.000 m2 de zones verdes, 6 km de camins forestals i 12.000 arbres. La presència de parterres amb flors i roses augmenta fent honor al sobrenom de "Ciutat de les Roses". A més, s'introdueix el reg per telegestió per estalviar aigua i solucions més ecològiques en el tractament de plagues.
- En accessibilitat, fem un pas més: La mobilitat de les persones a la via pública i en general als espais públics de la ciutat esdevé primordial i s'eliminen barreres arquitectòniques i es milloren els accessos amb rampes.
- En mascotes, fem un pas més: Les persones propietàries de gossos disposen de 12 àrees d'esbarjo que ocupen més de 3.800 m2 i que es netegen dos cops al dia.
- En civisme, fem un pas més: Ser cívic implica ser respectuós amb les persones, els espais públics i el medi ambient, fet que es tradueix en no embrutar, no obstaculitzar els carrers i tenir cura de les mascotes.
Materials de la campanya
Fullet informatiu. S'ha editat un fullet que es bustiarà a totes les cases amb informació sobre com utilitzar correctament els contenidors de recollida selectiva. També s'informa sobre altres serveis d'interès com la deixalleria municipal o la recollida de mobles i trastos vells.

Vídeo divulgatiu. A través d'un vídeo animat de 3 minuts s'expliquen les millores dels serveis de neteja viària, recollida de residus i jardineria, així com consells sobre civisme. El vídeo es distribuirà des de les xarxes socials de l'Ajuntament.
Tríptic informatiu sobre el reciclatge. Es tracta d'un document d'ús pràctic on a través de senzills dibuixos es detallen quines deixalles s'han de dipositar en cadascun dels diferents contenidors de reciclatge.

Missatges de reforç a peu de carrer. Per reforçar els missatges entre la població, en els espais habilitats a la ciutat per penjar-hi cartells, es podran veure diferents cartells.

Accions als barris
- Repartiment de contenidors de fracció orgànica als habitatges. Es lliuraran en els diferents barris de la ciutat contenidors marrons per a la recollida selectiva de la fracció orgànica a domicili.
- Campanya informativa. Es faran accions informatives pels barris per resoldre els dubtes que la ciutadania tingui en reciclatge.
- Del 18 de març al 10 de maig, punts informatius als barris:
- Del 18 al 21 de març: Centre Polivalent Falguera
- Del 25 al 28 de març: Complex Municipal de Piscines
- Del 8 a l'11 d'abril: Centre Cívic Les Tovalloles
- Del 15 al 18 d'abril: Centre Cívic Mas Lluí
- Del 22 al 25 d'abril: pl. Vila
- Del 28 al 30 d'abril: Can Maginàs
- Del 6 al 8 de maig: Centre Cívic Roses
En els punts hi haurà informadors ambientals que atendran la ciutadania de 16.30 a 19.30 h, excepte els dissabtes que serà d'11 a 14 h.