Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

17/12/2017 16:55:12

Idioma

Identificació

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Menú superior

Menú principal

Actualitat

Contingut de la pàgina

16/03/2011
Lectures: 4261
Foment, Generalitat i Ajuntament ratifiquen el compromís per tirar endavant el soterrament

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, l'alcaldessa de Sant Feliu, Lourdes Borrell, el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, i el director general d'Estructures Ferroviàries, Carlos Maria Juárez s'han reunit aquest matí al Palau Falguera per reafirmar el compromís de les tres administracions de dur a terme el soterrament de les vies del tren al seu pas per la ciutat de Sant Feliu. Es ratifica així el protocol signat el 15 de juny del 2006 entre Estat, Generalitat i Ajuntament que acordava el finançament conjunt de l'obra. Avui, els representants de les tres administracions han manifestat que hi ha la voluntat de licitar les obres quan disposin dels recursos necessaris per fer-ho.

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha assegurat que "ens trobem en un procés de reajust econòmic que ha obligat el Ministeri de Foment a rescindir i reprogramar diferents obres en els últims mesos". Davant aquesta situació, Morlán ha afirmat que el soterrament de Sant Feliu és una obra prioritària per "motius de seguretat" i que es licitarà quan l'activitat econòmica es recuperi.

El projecte del soterrament ja està redactat i s'ha pressupostat en 120,8 milions d'euros, import que s'ha vist incrementat pel perllongament del soterrament a tot el terme municipal de Sant Feliu. Segons el Conveni signat el 2006, el 50% de l'obra del soterrament va a càrrec de l'Estat i l'altre 50% el financen la Generalitat i l'Ajuntament. Precisament, en les properes setmanes es preveu que l'Ajuntament de Sant Feliu i la Generalitat signin un conveni per pactar la distribució del 50% del finançament que correspon a totes dues administracions. L'alcaldessa de Sant Feliu, Lourdes Borrell, ha explicat que "aquest conveni no s'ha pogut signar encara perquè fins al passat 10 de febrer no es va tancar el cost final del projecte".

Pel que fa al finançament de l'obra, el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha afirmat que esperen poder obtenir els diners per finançar el soterrament dels fons de la disposició addicional tercera de l'Estatut.

Característiques de l'actuació
L'actuació es desenvolupa sobre una longitud total de 2.955 metres, dels quals 1.545 són soterrats. El traçat comença a tocar amb el carrer Agricultura, dins la zona industrial de Sant Feliu de Llobregat, i finalitza en el seu pas per l'autovia B-23, dins el terme municipal de Sant Joan Despí.

Durant les obres s'habilitarà una estació provisional per no interrompre el servei ferroviari a la ciutat. L'estació definitiva serà soterrada i estarà en un lloc molt proper a l'estació que existeix actualment. Aquesta actuació s'ha dissenyat amb doble via electrificada i pel tràfic exclusiu de viatgers, segons els estàndars tècnics adoptats en les línies de rodalies.

Estretament lligat al soterrament, hi ha el projecte de prolongació del traçat del tramvia que discorrerà per l'avinguda central de que disposarà la ciutat un cop es soterrin les vies del tren. La Generalitat, a través de l'Autoritat del Transport Metropolità, portarà a terme la prolongació del tramvia Diagonal-Baix Llobregat (TramBaix) des de la parada de Sant Feliu/ Consell Comarcal fins a la carretera de la Sànson, en un tram de 1.200 metres que tindrà dues estacions. Fins ara, ja s'ha realitzat l'aprovació inicial de la modificació puntual del Pla General Metropolità. Queda pendent l'anàlisi de les al•legacions i, per últim, culminar la redacció del projecte del sistema tramviari.

El soterrament de les vies del tren a Sant Feliu permetrà recuperar una àrea de 120.000 m2 de sòl al mig de la ciutat. Amb el soterrament es recuperarà un nou espai urbà d'uns 52.000 m2 que conformarà una gran avinguda on conviuran el trànsit rodat i el tramvia. Aquest nova avinguda tindrà una amplada mínima de 40 metres i connectarà fins a 30.500 m2 d'espais públics ja existents entre els que hi ha zones verdes i equipaments.

La nova ordenació permetrà disposar de nous espais oberts i lliures que facilitaran una millor connexió entre els barris. Alhora s'obre la possibilitat de creació de noves zones d'equipaments i nous habitatges. Es potenciarà també l'activitat comercial, la construcció de vivendes noves (un 40% de les quals es destinaran a habitatge de protecció oficial), així com nous pàrquings públics a la plaça de l'Estació i a la zona esportiva de la Rambla.
 

ENVIAR PER EMAIL
* Camps obligatoris
El teu nom:
De (email)*:
Per a (email)*:
Títol:
Text*:
Enviar
Link to ObjectExecute action