Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

24/11/2017 15:30:41

Idioma

Identificació

Inici

Menú superior

Menú principal

Consells

Contingut de la pàgina

Consells

  • Utilitza un calçat i roba còmodes.
  • Després de menjar evita les activitats intenses, ja que poden interferir en la correcta digestió.
  • Recorda portar aigua i anar bebent durant el recorregut, sobretot quan fa calor.
  • Evita hores de màxima insolació: camina sota l’ombra, porta barret, protecció solar i ulleres de sol.
  • Evita temperatures extremes, de calor i també de fred.
  • Durant la passejada, hauries d’anar a una velocitat agradable que et permeti parlar.
  • Un podòmetre pot ser útil per mesurar les passes i la distància que fas dia a dia, el que t'ajudarà a seguir els teus progressos.
  • Cal que respectis les normes de seguretat vial.
  • No t’oblidis de respectar l’entorn i el medi natural.
  • Anima a algun familiar o amic perquè camini amb tu.
  • Recorda portar rellotge durant la passejada.
  • Continua el sentit de la marxa, fins que no trobis una indicació de gir.

Atenció! Mentre camines has de poder parlar sense dificultat, sinó baixa el ritme.

Pla d'activitat física, esport i salut

A continuació t'expliquem les fases d'entrenament que hauràs de seguir els 6 primers mesos per aconseguir un nivell óptim de salut.

Però recorda que si no vols perdre’l, la pràctica continuada et permetrà mantenir-lo, gaudint d’una millor salut física i mental.

FASE D’INICI (2 mesos)

Comença caminant 20 minuts al dia.

  • Freqüència setmanal: 3 dies alterns.
  • Progrés: cada setmana augmenta uns minuts (exemple: 3-5 minuts).

FASE DE MILLORA (2 mesos)

Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (entre 40 i 55 minuts al dia).

  • Freqüència setmanal: 4 dies (1r mes) i 5 dies (2n mes).
  • Progrés: augmenta els minuts cada setmana fins arribar a 60 minuts per dia. També pots mantenir el temps i augmentar el ritme i fer més distància.

FASE DE MANTENIMENT (d’ara en endavant)

Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (uns 60 minuts al dia).

  • Freqüència setmanal: entre 5 i 7 dies setmanals.
  • Progrés: durant els 2 primers mesos d’aquesta fase hauràs de caminar més ràpid, trigant menys en fer la mateixa ruta.

Aleshores, estaràs en forma i podràs seguir fent salut amb aquestes o altres rutes o activitats del municipi!

Link to ObjectExecute action