| / Inici / Govern Municipal / Òrgans de participació / Consells territorials |
|
|
|
|
Els consells territorials Els consells territorials tenen la finalitat de promoure i canalitzar una reflexió conjunta de les entitats i de la ciutadania entorn dels diferents temes que afecten la vida quotidiana del seu barri o territori. Els consells territorials tenen una triple representació: política, d’entitats i de persones a títol individual, triades de forma aleatòria entre les persones majors de 16 anys residents en l’àmbit del consell. Tots els consells són presidits per un regidor o regidora delegats per l’alcalde. - Composició dels consells territorials de Sant Feliu: - Persones majors de 16 anys residents en l’àmbit del consell: 40% (es renoven cada dos anys, per un nou procés de selecció aleatori del padró d’habitants).
- Entitats i associacions amb seu social en l’àmbit del consell: 40% (es renoven cada dos anys, a proposta de les seves respectives entitats).
- Regidors i regidores nomenats pel Ple: 20% (es renovaran coincidint amb els canvis de legislatura).
- En tots els consells hi ha, amb veu i sense vot, un funcionari o funcionària municipal en qualitat de secretari o secretària.
- Les funcions bàsiques dels consells territorials són dues: - Permetre el diàleg entre l’Ajuntament, les entitats i els veïns sobre els diferents temes de la vida quotidiana del territori en concret de què es tracta,
- Prendre consciència de les problemàtiques generals del barri i de la ciutat evitant tenir visions limitades o corporatives de Sant Feliu.
- Ffuncions concretes dels consells territorials: - Recollir valoracions o propostes dels veïns i veïnes o de les entitats, relatives al funcionament dels serveis municipals o a les actuacions municipals en l’àmbit del consell: mobilitat de persones i vehicles, neteja viària, manteniment dels espais urbans, seguretat, etc.
- Estudiar les peticions dels veïns i veïnes o de les entitats relatives a les necessitats del territori i dels seus habitants.
- Informar preceptivament en els casos següents:
- En Temes transcendentals per a la planificació i gestió el territori de què es tracti (ordenació urbanística, projectes d’equipaments,...)
- En pressupostos anuals de la ciutat
- Proposar al Ple municipal la inclusió dels assumptes que consideri convenients i d’intervenir-hi.
- Valorar i debatre els elements del pla anual de treball de l'Ajuntament que afectin el territori de què es tracti.
- Valorar la possibilitat de crear grups mixtosAdministració-ciutadania per a l’estudi de temes concrets.
- Normes generals de funcionament dels consells territorials: - Reunisr-se, com a mínim, tres cops a l’any.
- Informar a tots els veïns i veïnes de les dates de reunió del consell i es recordarà quins són els seus membres, a fi que hi canalitzin les seves valoracions, peticions o propostes.
- Trametre acta de totes les reunions no només als membres del consell, sinó a totes les entitats presents en l’àmbit del consell i als presidents o presidentes de totes les comunitats de veïns. L’acta la trametran en el termini màxim de quinze dies.
- Atenent criteris d’estructura urbana, representativitat i operativitat, es limita a tres el nombre dels consells territorials de Sant Feliu: - Consell territorial Centre - Falguera - Can Maginàs - Can Llovera: Comprèn tota la part de la ciutat situada sota la via del tren.
- Consell territorial Roses Castellbell - Mas Lluí: Comprèn tota la part de la ciutat situada sobre la via del tren i a la dreta del passeig del Comte de Vilardaga, inclòs tot el Mas Lluí.
- Consell territorial Can Calders - Salut - les Grases: Comprèn, tota la part de la ciutat situada sobre la via del tren i a l’esquerra del passeig Comte de Vilardaga, excloent la part del Mas Lluhí que es troba a l’esquerra d’aquest passeig.
|
|
|
|
|
|
|