Informació per sol·licitar i exercir el dret de vot per correu, adreçat a persones que per enfermetat, discapacitat o per tenir previst estar absent el dia de les eleccions, no podran desplaçar-se a la seva mesa electoral.
Les persones sol·licitants del vot per correu no podran en cap cas votar personalment a la seva mesa electoral.
Com es fa?
Cal anar personalment amb la documentació necessaria a qualsevol oficina de correus i omplir la sol·licitud. En cas de persones incapacitades cal que el representant porti la documentació.
La Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral (INE) envia per correu certificat i amb avís de recepció la documentació necessària pel vot, que caldrà retornar per correu certificat urgent (gratuït).
Qui ho pot demanar?
Persones que estiguin al cens electoral i que per malaltia, discapacitat o per què tenen previst estar absents el dia de les eleccions, no poden anar a la seva mesa electoral.
Una persona representant amb autorització notarial.
Quan es pot fer?
Persones electores residents a Espanya:
- Sol·licitud del vot per correu: del 5 de març al 18 d'abril de 2019.
- Enviament per l'Oficina del Cens Electoral de la documentació per al vot per correu: del 8 al 21 d'abril de 2019.
- Remissió pels electors del vot per correu: del 9 al 24 d'abril de 2019.
Persones electores residents a l'estranger:
- Sol·licitud del vot C.E.R.A. mitjançant imprès oficial (disponible a Consolats i via telemàtica): del 5 al 30 de març de 2019.
- Enviament de documentació C.E.R.A. per la Oficina del Cens Electoral en cas de no haver recursos contra la proclamació de candidatures: del 5 de març al 8 d'abril de 2019.
- Enviament de documentació C.E.R.A. per l'Oficina del Cens Electoral en cas d'haver recursos contra la proclamació de candidatures: del 5 de març al 16 d'abril de 2019.
- Remissió a la Junta Electoral Provincial del vot per correu al Consulat: del 5 de març al 23 d'abril de 2019.
- Dipòsit del vot en urna (Consolat): del 24 a 26 d'abril de 2019.
- Remissió de vots i Acta Consular a oficina de M.A.E.C.: 27 d'abril de 2019.
Persones electores temporalment absents:
- Sol·licitud de vot per correu: del 5 al 30 de març de 2019.
- Enviament documentació vot per correu (sense impugnació de candidats): del 2 al 8 d'abril de 2019.
- Enviament documentació vot per correu (amb impugnació de candidats): a partir de la resolució dels recursos.
- Remissió per electors del vot per correu: a partir de la recepció de la documentació fins al 24 d'abril de 2019.
Documentació que cal
Per a les persones residents a Espanya:
Per fer la sol·licitud de vot per correu:
- DNI, passaport o carnet de conduir.
- En el cas de persones que per malaltia o incapacitat no puguin desplaçar-se, poden autoritzar a una altra persona mitjançant acta notarial que hauran de presentar amb certificat mèdic oficial de la persona a la qual representa.
Documentació que envia l'Oficina del Cens:
- Full infomatiu
- Certificat d'inscripció al cens
- Paperetes i sobres de votació
- Sobre adreçat a la mesa electoral corresponent
Persones residents a l'estranger
Per sol·licitar el vot per correu, en cas de no resident a l'estranger:
- Original i fotocòpia del DNI o passaport.
La documentació que envia l'Oficina del Cens Electoral, per emetre el vot per correu és la següent:
- Certificat d'inscripció al cens.
- Paperetes i sobres de votació.
- Sobre amb l'adreça de la Junta Electoral Provincial.
- Full informatiu.
Enllaços al web del Ministerio del Interior