Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

17/07/2018 00:23:28

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Actualitat

10/07/2018
Lectures: 378
Cicle d'Infraestructures dedicat al soterrament de Sant Feliu

El soterrament de les vies al seu pas per Sant Feliu no té marxa enrere. Aquesta és la idea que l'alcalde de la ciutat, Jordi San José, va deixar clara en la jornada de debat del Cicle d'Infraestructures, organitzat per BCN Content Factory, el Cercle d'Infraestructures i AEBALL, amb la col·laboració d'El Llobregat, que es va celebrar al Centre Cívic Les Tovalloles el passat mes de juny.

"Ho farem i ho farem bé", va assegurar l'alcalde, que va estar acompanyat a la taula per Ramon Garcia, patró de la Fundació Cercle d'Infraestructures com a vicedegà del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya; Josep Maria Carreras, director d'Urbanisme de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB); i per Juan Carlos Valero, de BCN Content Factory i moderador de l'acte.

La jornada va servir per analitzar el futur de Sant Feliu sense les vies del tren que divideixen la ciutat. El soterrament suposa per a Sant Feliu "el que els Jocs Olímpics van significar per a Barcelona", va afirmar San José. I és que el futur del municipi depèn d'unes obres reivindicades durant dècades. Per aquest motiu, l'Ajuntament ha posat en marxa un procés participatiu entre els veïns que ha de culminar en una consulta ciutadana prevista per a finals de l'any que ve.


L'alcalde no tem pel projecte i va voler eliminar les pors o reticències sorgides després del canvi de govern a Madrid. "El treball unitari dut a terme en el Ple entre tots els grups municipals s'ha traslladat a instàncies superiors", va assegurar.

Per la seva banda, Josep Maria Carreras va fer una exposició exhaustiva i concreta de què pot suposar el soterrament de les vies a Sant Feliu. El representant de l'AMB va posar de manifest la possibilitat i necessitat de crear una via àmplia que recorri l'espai que deixin lliure les vies. Una artèria urbana que complementarà la rambla de la Marquesa i el carrer de Laureà Miró, quedant enmig d'ambdues i obrint la possibilitat a que el Tram hi passi, ja que pels altres dos carrers no hi ha amplitud suficient. Una centralitat que Carreras condiciona a un seguit de qüestions, com la correcta connexió dels carrers adjacents amb aquesta nova via, evitar canvis de rasant pronunciats un cop desapareguin els rails, impulsar la instal·lació d'activitat econòmica, com empreses o comerços en els baixos dels edificis que es construeixin, o bé admetre la circulació de vehicles privats, però "sense que es converteixi en una autovia", alhora que es facilita l'arribada del transport públic com el Tram, el qual "donaria vida a la zona".

Finalment, Ramon Garcia va celebrar l'anunci del soterrament de les vies i va destacar el valor de les infraestructures com a "motor de l'activitat econòmica", ja que generen llocs de treball per sí mateixes i donen peu a altres activitats.

 

Comparteix
ENVIAR PER EMAIL
* Camps obligatoris
Enviar
Link to ObjectExecute action