La Borsa de Lloguer municipal, que presta servei a Sant Feliu des de fa dotze anys, s'ha reconvertit en l'Oficina Local d'Habitatge (OLH), per tal d'assolir nous objectius, per fer més atractiu que les persones propietàries incorporin el seu pis en lloguer a l'Oficina, oferint la tramitació gratuïta de la cèdula d'habitabilitat i el certificat energètic, i informar de les subvencions que les diverses administracions convoquen, així com els tràmits per fer el Registre de Sol·licitants d'Habitatge de Protecció Oficial de Catalunya, que des de finals de setembre presta l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
El repte, com el Pla Local de l'Habitatge ha establert, és lluitar contra l'increment de preus del mercat lliure d'habitatge, tant de venda com de lloguer. Per aquest motiu, l'OLH també presta les funcions de gestió dels habitatges de caràcter social, el Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) i el Servei d'Intermediació del Deute Hipotecari (SIDH), en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.
A la roda de premsa celebrada dimarts 4 la regidora d'Habitatge a l'Ajuntament, Lidia Muñoz, ha posat en valor les noves subvencions que l'Ajuntament ofereix a les persones propietàries que destinin un pis al lloguer mitjançant l'OLH, com ara la subvenció equivalent a l'Impost de Béns Immobles (IBI) o a la reforma de l'habitatge.
Segons Pedro Salmerón, responsable de l'OLH, el volum actual de gestió és important, però amb aquesta nova seu volen arribar encara a més gent, entre llogaters i propietaris, ja que Sant Feliu pateix un problema en matèria d'habitatge. Durant el temps d'existència de la Borsa, s'han gestionat un total de 816 contractes de lloguer. En el primer semestre de 2018, s'han atès més de 3.000 persones i s'han tramitat 209 ajuts de lloguer.
L'Ajuntament, a través també de l'OLH, aplicarà a partir del mes de novembre, un Pla de captació d'habitatges buits al municipi, reforçant el treball de camp a edificis. L'assessorament general als propietaris i als arrendataris en matèria de lloguer, se centra bàsicament en informar del marc normatiu vigent, prevenir l'assetjament immobiliari i informar de les promocions d'HPO que impulsi l'Ajuntament amb l'IMPSOL.
L'Oficina Local d'Habitatge està gestionada per Provivienda, associació sense ànim de lucre especialitzada en habitatge social. La gestió dels habitatges de caràcter social s'ha reforçat mitjançant l'increment d'una persona en plantilla de l'OLH, una treballadora social, per tal d'oferir un seguiment a les persones arrendatàries, i garantir una bona coordinació amb dels Serveis Socials de l'Ajuntament.
Per facilitar el servei de l'OLH a la ciutadania, es disposa d'una nova seu al carrer de Pi i Margall, 8 bis, i un nou horari per permetre una millor atenció al públic: de dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h, i de dilluns a dijous, també a les tardes, de 16 a 18.30 h.