Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
23/04/2024 17:17:31

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

Es posa en marxa a Sant Feliu e-Bicibox, la bicicleta elèctrica compartida

06/02/2019
Lectures: 1010
Es posa en marxa a Sant Feliu e-Bicibox, la bicicleta elèctrica compartida

El dimarts 12 de febrer es va posar en marxa l'e-Bicibox, un nou sistema de bicicletes elèctriques compartides ubicades en mòduls tancats. A Sant Feliu el servei compta amb 12 bicicletes repartides en dos mòduls d'estacionament, situats a la plaça de l'Estació (davant del Parc Nadal) i al carrer Laureà Miró, davant el centre comercial Sant Feliu Parc.

L'e-Bicibox és un nou servei que ha posat en marxa l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per lluitar contra la contaminació atmosfèrica, enfortir la mobilitat sostenible entre 11 municipis de l'àrea metropolitana i promoure el canvi d'hàbits.

Com funciona?

Cal registrar-se i pagar la quota anual al web www.bicibox.cat. Les persones usuàries disposen d'una targeta que els permet accedir al servei. Els menors d'edat que tinguin més de 16 anys poden donar-se d'alta si presenten l'autorització expressa d'algun dels seus pares o tutors.

L'e-Bicibox és un servei operatiu durant 17 hores (entre les 7 i les 24 h) tot l'any. L'horari s'anirà adaptant en un futur en funció de la demanda.

La quota d'abonament és de 30 euros l'any. Promocionalment, els primers 30 minuts són gratuïts, i a partir de 30 minuts i fins a 5 hores, costa 0,50 euros per cada franja de mitja hora.

Bicibox i e-Bicibox: dos serveis complementaris

El 2010 es va aprovar l'establiment del Bicibox, que es troba en fase de creixement amb un nombre de persones usuàries que ja supera els 10.000 (gener de 2018) a l'àrea metropolitana. Durant l'any 2018, l'AMB crea, a partir d'aquest sistema i dels mòduls utilitzats per al mateix, el nou servei e-Bicibox. Els dos serveis conviuen paral·lelament: el primer, per seguir cobrint l'aparcament segur per a bicicletes privades; el segon, com ja fan moltes ciutats d'Espanya i d'Europa, per posar al servei de la ciutadania bicicletes públiques de lloguer.


 

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior