Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
20/10/2019 05:02:33

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Directori de Serveis
Habitatge

Directori de Serveis - Habitatge

Dades informatives

Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH)

És un servei gratuït que treballa per prevenir, informar, assessorar jurídicament i intercedir davant les entitats financeres.

La finalitat és que els afectats de deutes de l’habitatge i les seves famílies, puguin mantenir el seu habitatge a través d’una plataforma única que facilita:

  • Conèixer els casos de desnonament que es produeixen al municipi, per tal de garantir l’assistència a totes les persones afectades.
  • L’acompanyament, suport, assessorament personalitzat i seguiment en la mediació a les persones afectades al llarg de tot el procés (informació, mediació i solució).
  • Establir una proposta de solució que faci compatible el manteniment de l’habitatge i la situació econòmica actual de l’afectat.
  • La intermediació mitjançant OFIDEUTE amb les entitats financeres per l’acceptació de les propostes de solució acordades.

La derivació al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) del Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat per a la sol·licitud d’assistència jurídica gratuïta en casos de procediments judicials oberts.

En cas que el manteniment de l’habitatge no hagi estat possible, s’optarà pel reallotjament digne de les unitats familiars afectades a través de la Taula Social d‘Habitatge  i en col·laboració amb l’Oficina Local d’Habitatge.

L’assessorament i mediació en casos de deutes per impagament del lloguer.

Aquest servei l’ofereix la Diputació de Barcelona en col·laboració amb la Generalitat, l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i els Col·legis d’Advocats de la demarcació de Barcelona.

Objectiu

L’objectiu d’aquest servei és el definir conjuntament entre l’advocat i el ciutadà una proposta de solució que faci compatible el manteniment de l’habitatge amb la seva situació econòmica actual. Posteriorment, si és necessari, s’intervé, a través del servei d’Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, davant les entitats financeres per a l’acceptació de les propostes acordades.

Des del SIDH es vol detectar les situacions de dificultats de pagament de l’habitatge i actuar quan abans millor, per tal de poder intermediar amb les entitats bancàries des del principi de la problemàtica tot i que s’ajuda a la ciutadania en qualsevol moment del procés.

Telèfon
936858007
Inscripcions / Sol·licitud del servei:

És necessari demanar cita prèvia.