Últimes notícies

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
19/03/2024 06:46:45

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca

Col·laboradors de Sant Feliu On Line valoren el Mobile World Congress

02/03/2012
Lectures: 2082
Col·laboradors de Sant Feliu On Line valoren el Mobile World Congress

Barcelona, va acollir aquesta setmana el Mobile Word Congress, que va aplegar més de 67000 persones de 130 països diferents. L'esdeveniment incloïa  una fira i un programa de conferències al voltant de la telefonia mòbil. Un dels actes que va tenir lloc a l'inici del congrés va ser la presentació de Barcelona com a capital del mòbil, iniciativa que es posarà en marxa l'any que ve. A més d'un festival anual i el congrés professional, Barcelona pretén esdevenir un laboratori tecnològic.

 

Les novetats en telefonia, tablets i aplicacions també van ser les protagonistes durant aquesta setmana al Mobile Word Congress (MWC). Una d'aquestes novetats més destacades és la col·laboració entre Telefónica i Mozilla per desenvolupar conjuntament una plataforma de telefonia mòbil àgil i barata.

 

 Però des de Sant Feliu On Line ens interessava una visió més personal del congrés, una visió que passava per algunes persones amb vincle amb la nostra ciutat. Són la Clara Martín, component de la santfeliuenca associació Xarcont i la Mila Nikolova, col·laboradora de Sant Feliu On Line en el programa "Crear, Innovar i Emprendre" a Ràdio Sant Feliu. La primera aportarà una visió de CEO d'una startup com Cirkana i d'assistent al MWC mentre que la Mila ens donarà la visió d'una freelance en màrqueting online i estratègies de social media freelance del sector tecnològic i Social Media i com a sòcia i gerent de màrqueting de producte d'una de les 33 empreses catalanes amb presència al MWC, Zyncro Tech.

 

· Què esperaveu del MWC? Què us ha motivat a assistir?

 

Clara: "Veure les novetats i tendències del sector i explotar la possibilitat de networking amb gent potencialment destacada dins del sector"

 

Mila: "És la meva primera vegada en el MWC i de totes les referències que tenia d'amics i coneguts, les meves expectatives eren bastant altes. La principal motivació per descomptat ha estat donar suport a Zyncro, expositors en App Planet però també la curiositat per saber quines novetats hi haurà al món mòbil que cada vegada va més lligat a les xarxes socials, la meva àrea d'especialitat."

 

· Què destacaríeu d'aquesta edició?

 

Clara: "La quantitat de conferències i activitats paral·leles relacionats que donen la possibilitat a la ciutat a formar part del congrés"

 

Mila: "M'ha sorprès la gran participació tant d'expositors com de visitants tot i la crisi. Potser hi ha hagut més estrangers que locals però l'assistència ha estat alta. Hi ha hagut marques amb estands espectaculars i d'enorme inversió. Blackberry per exemple va regalar 1500 PlayBook tablets al seu dia per a desenvolupadors"

 

· De les innovacions presentades, quina t'ha sorprès més?

 

Clara: "M'ha agradat el Padfone de Asus com a solució 3 en 1 (smartphone, tablet, netbook) i també els pactes entre les diferents plataformes per a facilitar la feina a desenvolupadors i a tots en general.

 

Mila: "La veritat és que estava concentrada en atendre a l'estand de Zyncro a la zona catalana de la AppPlanet (Pavelló 8) de manera que sobre tot vaig conèixer el que havia al meu voltant. Hi ha hagut diverses aplicacions que m'han cridat l'atenció: guia per fer rutes turístiques lligades a un personatge, una altra per demanar taxi des de qualsevol lloc en 2 clics, o un armari virtual per a noies."

 

4) Ha complert les vostres expectatives? Quina valoració feu?

Clara: "Totalment, tot i que necessitaria clonar-me per a poder aprofitar tot els que s'ofereix aquests dies. Sempre hi ha moltes coses a la vegada!"

Mila: " Personalment sí i animo a qualsevol lligat al món de la tecnologia a assistir-hi almenys una vegada. I des de Zyncro, super contents, s'han recopilat més de 500 targetes en els 4 dies, s'han fet desenes de demos del producte i hi ha hagut interès tant de potencials clients com d'interessats en ser partners i fins i tot inversors. A nivell d'organització criticaria la usabilitat del web del MWC que no era gens intuïtiva, i en el propi esdeveniment la falta constant de connexió Wi-Fi. Sí que vull destacar la consistència en l'enviament d'informació sobre la situació de transports i protestes i el programa de prevenció de robatoris en conjunt amb la policia."

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior