Últimes notícies

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
25/04/2024 11:02:05

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca

Emprenedors innovadors... Futures startups?

02/07/2012
Lectures: 2836
Emprenedors innovadors... Futures startups?

L' Adrià Freixas i en Pau Gámez acaben d'enllestir el seu primer projecte de joc per a la plataforma de Microsoft, Windows Phone, el sistema operatiu per a dispositius mòbils desenvolupat per Microsoft.  Parlem de ZOO PANIC.

En Pau és un santfeliuenc del qual ja us hem parlat en altres ocasions, un il·lustrador a més de dinamitzador digital i actualment docent de noves tecnologies en el marc del Projecte municipal d'Intervenció Integral dels barris de Can Calders i la Salut, Fem Barri.

L' Adrià és desenvolupador de Kinect, i Software Architect Assistant, al centre Microsoft Innovation Center of Tourism Technologies a Mallorca, un ens de col·laboració público-privada, fundat per Microsoft Ibérica i el Govern de les Illes Balears, que busca ser un nexe entre el sector turístic, les empreses de tecnologia, els emprenedors i universitaris, contribuint a la millora de la productivitat de les empreses de base tecnològica; generant noves oportunitats de negoci i afavorint la seva competitivitat sobre la base del coneixement tecnològic; a millorar l'excel·lència de les empreses turístiques ajudant-les a reduir els seus costos; i a promoure nous perfils tècnics que abasteixin les necessitats reals de personal qualificat.  Recentment ha posat en marxa el curs i concurs d'aplicacions "Con 8 Basta".

La creació d'aplicacions mòbils (o apps) és un món en plena efervescència ja que el desenvolupament de nous serveis per als "smartphones", i dispositius mòbils, es consolida clarament com una nova oportunitat de negoci emergent. De fet algunes ciutats com Barcelona promouen canals com els concursos d'aplicacions per tal de conjugar aquest dinamisme i escenari de creixement sectorial amb la promoció d'emprenedors que busquen visibilitat als seus desenvolupaments per millorar la qualitat de vida dels ciutadans.

En el cas dels nostres protagonistes el factor facilitador i d'impuls a la seva iniciativa emprenedora ha estat el concurs de videojocs Dream Build Play creat per Microsoft.

Tornem a en Adrià i en Pau i la seva història de col·laboració a través de la Xarxa. Com que tots els projectes de videojocs i aplicacions conjuguen temes gràfics amb els de programació informàtica entre tots dos es van repartir la feina.  Coworking virtual? Sí, cotreball a Internet i amb Internet (eines digitals han resultat indispensables). Crowdworking? També perquè la tendència col·laborativa que es caracteritza per la unió de diversos professionals que formen una comunitat per a crear un projecte determinat es podria aplicar a aquest cas.

Captura nivell 2

En aquest cas l'Adrià es va encarregar de tot allò relatiu amb la arquitectura del joc. Com a programador que vol optimitzar el seu temps, ha volgut crear el seu propi motor 2D que el permetés obviar els caràcters més tècnics per tal de centrar-se en la lògica dels nivells del joc. Per aquesta raó es va passar els tres mesos previs (a les seves hores lliures i tenint en compte que la seva feina l'ocupa unes 11 hores diàries) desenvolupant llibreries, implementant tasques per passar els filtres bàsics del Market Place de Microsoft i, ja posats, a l'XNA. Dit així potser no ens podem imaginar la complexitat de la tasca en la seva magnitud global, però suposa un treball d'arquitectura de software molt important; de fet només li caldria una interfície gràfica per a tenir un motor de joc com els comercials -que després de tot és el que permet desenvolupar jocs més ràpida i efectivament-.

Mentrestant en Pau Gámez es va ocupar de tot l'apartat d'imatge de ZOO PANIC: disseny de personatges, creació d'animacions dels personatges, color, escenaris i elements relatius a l'acció, pantalles de presentació, menús, pausa i finals alternatius...

Com que cadascun viu a poblacions diferents -l'Adrià resideix a Palma de Mallorca i el Pau a Sant Feliu de Llobregat- han utilitzat eines digitals de suport al treball en xarxa. Per exemple s'han anat passant el material via correu electrònic o Skydrive, el servei d'emmagatzematge en línia de Microsoft, i les reunions les han portat a terme mitjançant el programari de missatgeria instantània i videoconferències Skype.

Captura test level

Quin balanç fan els protagonistes? Per obtenir beneficis al mercat de les apps per a mòbils s'han de retallar els temps de producció al màxim. Unes previsions genèriques del sector ens diuen que fent publicitat de forma intensiva es poden preveure unes 3.000 descàrregues de mitjana per aplicació: sabent que el preu de venda oscil·la entre els 0.99 i els 1.99 € els beneficis bruts poden oscil·lar entre els 3.000€ i els 6.000€ a repartir entre l'equip de treball. A l'actualitat es troben en un procés de valoració d'incorporar publicitat o espònsors.

Aquest projecte ha estat la presa de contacte per a aquests dos creatius, en un sector professional tan interessant i estimulant , però  també ha comportat una valoració de l'activitat realitzada, els pros i contres, la viabilitat prevista i marge de replicació i sistematització de la col·laboració com per crear una empresa conjunta. El balanç és sens dubte molt positiu ja que han portat a terme la tasca en menys de tres setmanes. Enteneu ara perquè les startups són empreses de base tecnològica i de ràpid creixement?

La vida mitjana d'algunes app és de menys d'un mes però la vida dels videojocs per a dispositius portàtils, parlant de ser rentable, ronda al voltant dels 3 mesos de mitjana per tal de poder aportar beneficis als seus creadors. Per tant, prima la velocitat i senzillesa a l'hora de desenvolupar el producte.

En Pau i l'Adrià ja estan pensant en nous videojocs per desenvolupar. Els seguirem la pista!

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior