Sempre és agradable saber dels nostres exyuzzers Electroplasmatic Games ! Els hi hem fet unaentrevista per saber l'estat dels seus projectes i volem dir-vos que els hi va d'allò més bé però necessiten la vostra ajuda en el crowdfunding... us expliquem....
Presenteu-vos com equip, emprenedors i innovadors
Electroplasmatic és un jove equip el qual el formem quatre joves que vist el panorama actual i ja amb experiència al món laboral ha decidit escriure el seu propi camí en un sector que creiem que té un futur impressionant, i a més es la passió de cada un de nosaltres. Fer videojocs ens permet tocar cada una de les branques artístiques que més ens agrada, des de la creació d'una història als conceptes visuals, la creació digital, l'animació i la distribució i venta final. I com no, veure les reaccions del públic del què fem en certa manera és com una artesania però en el nostre temps.
Existeixen molts projectes que es recolzen en l'emprenedoria. Com valoreu Yuzz? Era el què esperaveu?
Yuzz és una excel·lent porta d'entrada per a gent que té la idea d'emprendre i no sap per on començar. A ser emprenedor ningú t'ho ensenyarà perquè es una cosa que es va fent a mesura que vas vivint, t'has d'embrutar, però si que et poden ajudar a transitar el camí d'una manera més acompanyat, escoltar gent que ja ha passat o està passant pel procés. Creiem que iniciatives d'aquest estil són molt necessàries des de petits, inclòs haurien de ser lliçons obligatòries a l'escola. Infondre l'esperit emprenedor des de les escoles com fan al nord d'Europa o a Israel. D'aquesta manera seria més fàcil crear un sistema productiu basat en novetats i no en els sistemes tradicionals.
El sector dels videojocs és molt competitiu. Creieu que pot acabar esdevenint un sector estratègic a nivell català de les TIC?
Catalunya, i especialment Barcelona té tots els ingredients per convertir-se en un motor a nivell Europeu del sector del videojocs. Ja avui és el principal focus d'interès en el sector mòbil, ho demostra el festival del Mobile World Congress, i el sector del videojoc i l'animació es va obrint pas poc a poc amb festivals com el Gamelab, B ARS o Cartoon 360. A més, aquest any podem dir que a nivell de cinema animat Espanya ha fet el seu record amb tres grans produccions. En fi, Espanya com sempre té grans oportunitats i grans professionals, molt valorats sobretot a fora; Ara cal que les institucions se n'adonin d'aquest gran potencial!
Vau fer una presentació sobre TRELO, fins a quin punt és important tenir un gestor de la feina?
És vital, sense una bona gestió del treball, el temps s'escapa i això en una feina significa perdre diners... La bona gestió de la feina fa que tothom sàpiga que ha de fer, i a més nosaltres usem l' SCRUM que fa que no només estiguis pendent de la teva feina sinó també la de la resta de l'equip.
Per fer cinc cèntims, moltes vegades en el procés de creació d'un joc, més de la meitat del temps està dedicat a la planificació de tot el què vindrà a continuació, producció, distribució i venta.
Fins ara, quins són els vídeojocs que heu desenvolupat? En quin estat estan? Ja tenen data de llançament ? CLARA? FROG? Freedon Poopie? Ja hem perdut el compte...
Fins ara hem estat treballant en 3 títols, però encara cap ha vist la llum. Això te una explicació i se li diu construcció d'una idea, filosofia, equip, en definitiva una empresa.
Però per fi podem dir que estem llestos per anunciar el que serà el primer joc d' Electroplasmatic Games al mercat, Freedom Poopie. Actualment tenim el joc en la fase prèvia a la venta a la plataforma on la vendrem, Steam Greenlight on ens cal el suport de tota la comunitat ( tu en pots ser un) per vendre el joc. I a més a més estem a Kickstarter un a plataforma de micra mecenatge, on demanem 3000 ? per fer front a la compra de les diferents llicències que necessitem. https://www.kickstarter.com/projects/1602668547/freedom-poopie, ens resten 19 dies per a complir l'objectiu i ja tenim un 57% !!
Teniu alguna primícia?
Com a primícia podem dir que hem recuperat Oh My Frog i estem treballant de nou en la preproducció per donar una volta de 180 graus al concepte de joc, ja que inicialment el plantejàvem per mòbil però finalment l'enfocarem a consoles
Expliqueu-nos la plataforma dels jocs streamgreenlight? Com valoreu els recursos d'aquesta plataforma? Teniu feedback a les presentacions de jocs que feu?
Tal i com deia a dalt Steam Greenligh és la fase prèvia a la venta on els desenvolupadors pengen el concepte, mostren imatges, vídeos i reben "feedback" dels jugadors, prenen part activa en la decisió de si volen que el joc surti o no surti a la venta. A més, als desenvolupadors ens ajuda a saber si la cosa agrada o no i, podem prendre certes decisions mentre estem creant el joc per millorar-lo.
Sabem que esteu immersos a una campanya de crowdfunding i us queden pocs dies per acabar el vostre objectiu. Ho recomaneu? Per què heu decidit aquesta via?
El crowfunding és una gran iniciativa per poder començar, però tampoc és fàcil. La campanya ha de tenir una bona preparació i sobretot un seguiment dia rere dia, fer actualitzacions per mantenir despert l'interès del públic, crear promocions creuades amb altres equips que tenen en marxa altres campanyes, anar anunciant progressos, etc. Ho recomanem, i tant!
Molta sort nois !! Fins aviat !!
Acció subvencionada pel SOC en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local i cofinançades pel Fons Social Europeu.