Últimes notícies

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
09/07/2020 08:07:05

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca

Sant Feliu Innova - Hemeroteca

28/01/2019
Lectures: 537
Com hauria de ser el Club Mèdia a Sant Feliu? Parlem amb els nois de MTK Space!

Com pot un ciutadà normal participar del disseny d'una ciutat intel·ligent? Aportant i construint solucions. La co-producció fomenta la innovació i afavoreix el disseny de noves prestacions d'utilitat pública, el que genera noves activitats (econòmiques, socials...) i augmenta el valor públic.

Per tal de generar projectes innovadors i agilitar-ne la posada en marxa, les administracions públiques locals tenen al seu abast processos de co-disseny, co-creació i prototipat de serveis. De fet, la refundació de CO-Innova Sant Feliu va  anar en aquesta línia i es va marcar com a objectiu catalitzar un ecosistema d'innovació oberta des d'un laboratori ciutadà d'innovació social.

El fet de treballar amb la ciutadania aporta aire fresc i noves perspectives, més possibilitats de desenvolupar allò que realment importa als usuaris, aprofitar el coneixement acumulat tant pels treballadors de diverses organitzacions com obrir noves oportunitats amb altres emprenedors i empreses de l'entorn de Sant Feliu de Llobregat. 

Per tal d'implicar tots aquests actors locals en un projecte d'innovació com la creació i co-gestió d'un Club Mèdia així com analitzar com podem col·laborar plegats d'una manera profunda i profitosa el primer pas és conèixer les seves expectatives. Iniciem doncs una sèrie d'entrevistes amb actors i agents de Sant Feliu vinculats al món audiovisual, multimèdia i Social Media.  

Avui parlem amb l'Albert Obiols, l'Albert Marsà i el David Espert, experts en comunicació audiovisual i digital i co-fundadors de MTK Space, el nou espai de coworking i producció de continguts audiovisuals i fotogràfics de Sant Feliu. 

El Club Media Sant Feliu vol promoure la creació de continguts digitals i transmèdia: vídeos, curtmetratges, webs, apps, videojocs i històries animades...  per tal que la ciutadania, fent ús dels nous mitjans socials, pugui passar d'un paper passiu a un de creatiu i amb aquest traspàs pugui esdevenir un actor clau per a la innovació social. Vosaltres com imagineus un espai comunitari conformat per un grup de persones que representin un ventall molt ampli d'interessos visuals?

La diversitat d'interessos visuals així com la diferència de perfils dins del món audiovisual fa que un espai comunitari de trobada sigui molt enriquidor per totes les parts

A la vegada però, aquest espai, físicament parlant, requereix d'una infraestructura que doni resposta a les necessitats de formacions, dinàmiques, tallers que es puguin desenvolupar. Crèiem per això que la persona responsable de la infraestructura pot, a la vegada, fer de "dinamitzador" de l'espai.

Com que creieu que la convergència, democratització i mobilitat dels mitjans audiovisuals i les TIC possibiliten un context de producció on el ciutadà pot innovar, esdevenint creador de coneixement? 

Avui dia, la població consumeix una quantitat de producte audiovisual multiplataforma que sense ser conscients porten un director, productor, càmera a dins. 

És clar, que a través de les noves tecnologies i en especial la introducció dels smartphones com a eina audiovisual i com a canal d'informació, la immediatesa i economització dels sistemes ha permès quasi tothom pugui ser productor, director i emissor del seu propi contingut.

Dins el Club Media també s'haurien d'explorar nous formats, narratives i eines a partir dels projectes proposats pels participants? Veieu viable aquesta co-creació? 

La co-creació  és un fomat molt interessant que fa temps que s'està instal·lant al sector. Aquest format com a motor principal de l'espai, especialment a l'hora de marcar decisions sobre la línia del club i els projectes que abraci, pot ser una dinàmica de funcionament molt interessant, acompanyada però d'una figura dinamitzadora.

Pel que fa al foment de l'autoaprenentatge, la col·laboració i el treball per projectes, com creieu que hi poden tenir cabuda? Intentant que els membres que més en sàpiguen ajudin els que en saben menys amb alguna mena de xarxa d'intercanvi de coneixements? 

Hi ha molts treballadors experimentats del sector que afirmen que el món audiovisual permet molt l'autoaprenentatge, sobretot a través de la pràctica, pràctica i pràctica. Com sempre, en aquests espais sempre hi ha algú que s'ha enfrontat a una dificultat que té un altre i pot ajudar a superar-la amb més rapidesa.

Hauria d'incorporar també el Club Media xerrades periòdiques? De quin tipus? Tant per membres del club com per a convidats? 

Per suposat! La formació és clau! Poden ser xerrades tècniques, vivencials, formatives, però és molt necessari que com a mínim un cop al mes hi hagi quelcom d'aquest caire.

En la vostra opinió quina pot ser la procedència d'aquestes persones amb ganes de compartir projectes i créixer i aprendre plegats mitjançant la posada en marxa de projectes col·laboratius i comunitaris relacionats amb la imatge? Entitats? Comunitat educativa? Emprenedores socials? 

A Sant Feliu de Llobregat i als voltants hi ha un gran nombre de professionals i aficionats al món audiovisual, poder abraçar-los i oferir un espai on puguin desenvolupar els seus projectes més personals o poder accedir a noves iniciatives podria ser molt productiu per a ells, no només a l'hora de desenvolupar projectes dins del propi Club, sinó entendre el Club com a un espai de Networking potencial. 

Des de el nostre punt de vista, cal reafirmar el model d'economia social i per tant, apostaríem per entitats d'aquest caire o persones interessades en aquest model econòmic.

Quina seria la manera d'estimular-los amb il·lusió i ganes per a col·laborar i fer projectes conjunts? Crear un espai amè, on els participants sentin que aquest espai és casa seva i que allà poden treballar relaxadament i que sovint tindran opcions de formació, de treballs cooperatius, reptes nous, etc? 

Us imagineu col·laborant d'alguna manera amb aquest espai de creativitat on tothom serà benvingut, independentment del seu nivell de coneixements? Com? 

Des de MTKspace ens agradaria molt poder col·laborar amb aquesta iniciativa oferint les nostres instal·lacions per fer formacions pràctiques, presentacions de projectes, rodatges, etc...

Tot i que volem construir els clubs entre totes i tots, voleu llençar algunes propostes per començar a treballar el foment d'aquest espai de participació activa? 

Un "evento" de presentació/treball distès acostuma a funcionar prou bé. No cal seure la gent en una taula per decidir coses, modificar el format fa que es modifiqui la percepció del projecte.

Quines col·laboracions creieu que s'haurien d'establir amb el club de Media del Social Media Lab on els seus usuaris del Citilab poden iniciar-se en el món de la producció audiovisual i fins i tot on els seus components també s'encarreguen de l'enregistrament, producció i edició de material audiovisual, per a documentació de projectes o bé per a donar a conèixer diferents tallers o activitats del centre? 

Poden establir-se col·laboracions i a Citilab tenen projectes quasi 'bessons', però en el cas del Media Club la finalitat del seu club va més orientada a la formació i a la alfabetització audiovisual per a persones amb escassos coneixements o ningun sobre el món de la producció i noves tecnologies.

Veus replicable aquest model on els ciutadans o usuaris de CO-Innova Sant Feliu treballen en un projecte comú al mateix temps que desenvolupen el seu projecte individual, utilitzant i aprenent les diferents eines que necessiten per a la realització de les seves iniciatives?

Per suposat, tenir un projecte individual no ha de tancar portes a poder treballar en un altre projectes de manera col·laborativa.

 

Aquesta acció està cofinançada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.

Notícies relacionades:

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar