Últimes notícies

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
19/03/2024 05:22:53

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca

Lidia Alonso de Felico: "Els beneficis han estat la satisfacció personal i el compromís amb la empresa, poder ajudar als altres aporta molta felicitat"

29/01/2019
Lectures: 3369
Lidia Alonso de Felico: "Els beneficis han estat la satisfacció personal i el compromís amb la empresa, poder ajudar als altres aporta molta felicitat"

Entrevistem a Lidia Alonso, una professional Chief Happiness Officer amb més de 15 anys d'experiència que ha participat activament en el projecte RSInnova . Ella ens ajudarà a conèixer el recent interès de les empreses pel concepte de la felicitat dels seus treballadors i treballadores per aconseguir l'èxit empresarial. Al seu projecte, Felico, treballen per ajudar-nos a descobrir com ser més feliços i ho fan desenvolupant plans estratègics per assegurar que, tant les organitzacions com les persones, puguin aconseguir aquest estatus mitjançant el qual puguin esdevenir més productives, segures i exitoses. 

Lidia, podries parlar-nos de la teva trajectòria professional?  

Sóc educadora social, psicopedagoga i vaig fer un màster en RRHH. Durant els últims anys m'he format en les millors escoles internacionals en l'àmbit del benestar corporatiu i la felicitat dels treballadors. Després de 20 anys d'experiència en la gestió d'equips d'algunes de les més prestigioses multinacionals decideixo emprendre el repte d'iniciar el meu propi projecte. 

Com definiries Felico? 

Felico és una consultora de desenvolupament i benestar organitzacional. El nostre objectiu és incrementar la satisfacció laboral i millorar la salut i benestar de les persones que treballen i dirigeixen les organitzacions, amb la finalitat d'obtenir més productivitat i creativitat a l'hora que menys absentisme i pèrdua del talent. Estudis recents indiquen que un plantilla feliç és un 120% més productiva.

Felico va començar a caminar al gener de 2018, perquè vas decidir engegar el teu propi negoci? 

Després de molts anys gestionant equips i vetllant per l'excel·lència amb el client extern, decideixo posar el focus en el centre de l'organització, les persones. La meva passió és ajudar a les persones a desenvolupar-se en l'àmbit personal i professional. La unió de la meva formació, experiència i passió va donar lloc a Felico.

   

Les persones de l'organització són un dels elements claus en les estratègies de Responsabilitat Social i ja s'apliquen mesures destinades a millorar les seves condicions a l'empresa. Quin component innovador aporta el Felico? Quins són els beneficis per l'empresa? 

Afortunadament al nostre país cada vegada són més les empreses que aposten per iniciar accions de benestar per la seva plantilla, però al mateix temps observem que aquestes accions normalment no tenen un seguiment, per falta de temps dels departaments que les impulsen, i això dona com a resultat accions puntuals amb poca participació per parts de les persones. En països com EEUU, Dinamarca o Alemanya ja fa molts anys que s'apliquen aquestes mesures. És precisament allà d'on surt la figura del Chief Happiness Officer, persona encarregada d'afavorir el clima adequat entre les persones de l'organització i aconseguir el major rendiment i motivació.

Un dels components innovadors de Felico és el d'oferir com a outsourcing la figura de Chief Happiness Officer, d'aquesta manera les empreses s'asseguren que la seva plantilla està sempre cuidada sense el cost que representa tenir aquest tipus de professional en plantilla. 

Què els hi proposeu a les empreses que estan interessades en millorar les relacions humanes però no saben per on començar?

El primer pas és que la direcció de l'empresa estigui decidida a fer-ho amb continuïtat, que formi part dels valors de l'organització, si es fan accions puntuals a part de no aconseguir el compromís dels treballadors, aquestes poden acabar tenint la sensació que l'empresa ho fa "de cara a la galeria"; és primordial que es faci una bona comunicació interna i tothom entengui  que l'empresa aposta pel benestar de la seva plantilla i la plantilla aposta per l'empresa. Un cop comunicat això, s'ha de fer una anàlisi del clima laboral i amb els resultats obtinguts definir el pla d'acció. 

Heu sigut un dels projectes que ha participat a RSInnova. Ens podeu explicar en què ha consistit la col·laboració?

Estem molt agraïts a RSInnova per la seva implicació, gràcies a aquest projecte efectivament hem pogut col.laborar amb una gran companyia com és Pepe Jeans com a emprenedora. Pel sopar de Nadal de l'empresa necessitaven fer una dinàmica participativa basada en la diversitat, havia de ser una dinàmica on participaven 250 persones de les quals moltes no es coneixien entre elles, ja que eren personal de botiga, magatzem, oficines, etc? La dinàmica va començar una setmana abans del sopar amb un concurs fotogràfic on havien de pujar a Instagram fotografies de diferents països que havien visitat i el dia del sopar la fotografia més votada va ser la guanyadora. Amb l'objectiu que el dia del sopar les persones es coneguessin vam realitzar una dinàmica amb la multiculturalitat com a eix central, on per finalitzar també havien de pujar la fotografia més creativa a Instagram, a l'hora que es creava esperit d'equip i passaven una estona divertida, s'estava creant branding a les xarxes socials.  

Com a empresa, Felico ha pogut assessorar a Emilie Massias, emprenedora de la empresa Enmilinea, Emilie és coach terapeuta, i volia conèixer de prop en què consisteix exactament la figura de Chief Happiness Officer, per a poder formar-se en aquest camp donat que és una de les professions del futur. 

La filosofia win-win és un dels fonaments de RSInnova. Què és els hi podieu oferir a l'empresa i què necessitàveu de l'empresa?  

Efectivament ha estat un win-win. Nosaltres vam poder oferir la nostra experiència i habilitats en una necessitat que ells tenien en aquell moment i ells ens vam poder oferir la possibilitat de participar en una gran empresa com és Pepe Jeans. 

 

Parlant de la vostra col·laboració amb Enmilinea, per quin motiu vau triar aquest projecte? Què és el que us va cridar l'atenció? En que creieu que us podrieu beneficiar i què li podieu oferir al projecte?

Ens va semblar interessant poder compartir experiències amb l' Emilie donat que el seu perfil de coach terapeuta encaixa dins d'algunes accions que fem servir en determinades empreses. Ens va cridar l'atenció la seva experiència en mapes mentals i volíem conèixer quines teràpies fa servir en diferents situacions. Creiem fermament que el networking és fonamental pels emprenedors i ens va semblar una iniciativa atractiva per poder compartir experiències i oferir les nostres propostes. 

D'aquestes aliances, què ha sigut el més positiu pel vostre projecte? I quin aprenentatge heu extret? 

Positives hi ha hagut moltes coses, poder treballar de la mà de Mercè Torras i les persones implicades dintre de Pepe Jeans, haver gaudit de l'experiència de veure el bon ambient que es va viure en aquell sopar i la gran participació de tota la plantilla, haver conegut a CohesionArt i també el poder afegir aquesta col.laboració al nostre projecte. A més, ha estat molt positiu conèixer les diferents i novedoses teràpies que existeixen, per poder aplicar-les tant en el  àmbit personal com organitzacional, i saber que hi ha una professional com la Emilie per si en un moment donat podem col.laborar amb ella. Tot això ens ha fet aprendre la importància de les aliances i com aquestes poden obrir un ventall de possibilitats. 

En quins aspectes creieu que beneficien aquests tipus d'actuacions (RSInnova, aliances amb impacte social,... ) als projectes d'innovació social i a l'ecosistema emprenedor? 

Sens dubte beneficien al que per nosaltres és lo més primordial, les persones. Són actuacions que apropen tant a empreses com a emprenedors a poder desenvolupar conjuntament accions amb impacte social, i això per a qui, com nosaltres, li apassiona poder ajudar als altres, és una satisfacció personal més enllà de lo professional. La teva organització ha mostrat inquietud i interès per implicar-se en la millora del seu impacte social al territori, quines accions heu dut a terme als darrers anys en aquest àmbit?  

Realment portem poc més d'un any com a empresa, així que estem definint el tema de la RSC dins la companyia, però al nostre tarannà ja ve implícit fer accions relacionades en aquesta millora, com per exemple fer teambuilding entre el col.laboradors, cuidar de les persones que treballen amb nosaltres, poder participar en accions de voluntariat i en aquest cas poder participar en l'assessorament d'una persona emprenedora. 

Quins són els beneficis que això t'ha ha reportat a nivell d'empresa i personal? 

Els beneficis han estat sobretot de satisfacció personal i de compromís amb la empresa, poder ajudar als altres aporta molta felicitat, que és un dels pilars bàsics amb els que treballem a Felico.  

 

Aquesta acció està cofinançada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.

Aquesta actuació està subvencionada per la Diputació de Barcelona.

Notícies relacionades:

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior