Els yuzzers han tingut avui una sessió especial orientada al nou repte que els proposa yuzz, un video pitch de 2 minuts de presentació del seu projecte. Anna Cobo, de la productora Setzenou, els ha explicat com pensar un Pla de Comunicació i com preparar un video pitch.
Pensar quin missatge es vol comunicar de la seva empresa o projecte no és un treball fàcil, ja que el primer que es veu de cadascun de nosaltres és la imatge. Cal tenir-ho molt present per saber què volem transmetre exactament. Qualsevol missatge ha de complir la regla A-I-D-A.
- A - captar l'ATENCIÓ del que escolta
- I - despertar INTERÉS
- D - generar DESIG
- A - fer una crida a l'ACCIÓ. Que pot ser tant consumir el nostre servei o producte com buscar inversors que ens ajudin a desenvolupar-lo.
I una altra cosa molt important. Un Pla de Comunicació no és una carta als reis. Cal ser molt realista amb la nostra situació real, analitzar-la i conèixer-la molt bé amb un DAFO real, objectiu, que ens permeti dissenyar un guió correcte al que volem i podem aconseguir.
El guió és bàsic per a generar el missatge, un vídeo pitch no es pot improvisar. Cal preparar-lo molt bé, amb frases curtes, directes i senzilles, que parlin de coses reals i concretes. I cuidant molt bé el so, la il·luminació, vestuari, maquillatge,... amb pocs recursos però amb creativitat es poden aconseguir molt bons resultats.
Aviat coneixerem els vídeos de presentació dels nostres yuzzers amb el nou repte "Este es mi pitch". Esperem que apliquin tots els consells de l'Anna Cobo a la sessió d'ahir.
El Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE), amb el suport i mecenatge de División Global Santander Universidades del Banc Santander, promou el programa YUZZ "Jóvenes con Ideas" amb la col·laboració local de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.