Soterrament

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
24/04/2024 09:42:20

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Soterrament
Aquest tren només passa una vegada a la vida

Renfe i Adif anuncien afectacions en el servei de Rodalies a causa de diverses obres de llarga durada

20/04/2022
Lectures: 3202
Renfe i Adif anuncien afectacions en el servei de Rodalies a causa de diverses obres de llarga durada

Adif i Renfe han anunciat una sèrie de modificacions en el servei de Rodalies, derivades de l'execució de treballs en diferents punts de la xarxa ferroviària, que comportaran entre d'altres la reprogramació dels serveis i la reducció en la freqüència de pas de trens.

El secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, va presentar dilluns 19 d'abril aquestes alteracions, així com el conjunt de mesures que s'impulsaran per pal·liar-les i que es posaran en marxa a partir del 23 d'aquest mes. Com va explicar Flores, la causa de les afectacions es troba en el desenvolupament d'un conjunt d'obres de gran complexitat tècnica i de planificació en el traçat ferroviari, entre les que hi ha el soterrament de Sant Feliu.

Afectacions en les línies

Tot i que en alguns punts les afectacions suposaran una reducció del nombre de trens en circulació, des d'Adif s'afirma que es posaran tots els trens possibles en doble composició, que permetrà oferir més seients per comboi, i augmentarà el nombre de places en servei.

Concretament, les línies R1 i R4 que circulen per Sant Feliu tindran una sèrie de modificacions que, com la resta de trajectes, s'allargaran fins al febrer de 2023. En el primer cas, tots els trens de l'R1 iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l'Hospitalet de Llobregat; per tant, les persones usuàries d'aquesta línia hauran de fer servir els trens de la línia R4, que tindran una freqüència de 15 minuts, i durant les hores punta (matí i tarda), es reforçarà garantint una freqüència de 10 minuts. El tram entre l'Hospitalet i Maçanet-Massanes oferirà quatre trens per hora i sentit, que augmentarà fins a sis en hora punta.

Pel que fa a l'R4, els trens que habitualment inicien o finalitzen el seu recorregut a Martorell ho faran des de Castellbisbal. Entre Sant Vicenç i Castellbisbal s'establirà una freqüència de dos trens per hora i sentit, i s'oferirà un servei de reforç amb un bus complementari entre Castellbisbal i Martorell. El trajecte entre Castellbisbal i Terrassa comptarà amb quatre trens per hora i sentit, amb reforços de freqüència en hora punta. Per últim, els trens amb destinació Terrassa i Manresa mantindran el servei habitual.

La línia R8 que circula entre Martorell i Granollers Centre per Cerdanyola Universitat veurà interrompuda la circulació ferroviària entre Martorell i Rubí. Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Rubí, i entre aquest municipi i Martorell s'oferirà un servei alternatiu per carretera.

D'altra banda, la línia R3 incrementarà quatre freqüències (dos per sentit) entre Barcelona i Vic, i es recuperaran els tres serveis per sentit de l'Hospitalet ?La Garriga, que finalitzaven el seu recorregut a Les Franqueses del Vallès. Per últim la línia R7 que uneix Molins de Rei amb Cerdanyola Universitat per Sant Andreu Arenal comptarà un perllongament en hora punta de quatre serveis per sentit fins a Molins de Rei, incrementant dues noves circulacions respecte a l'oferta actual. Cal destacar que tots els trens tindran enllaç a Sant Andreu Arenal amb els trens de la línia R4, en tots dos sentits.

Impuls al Pla de Rodalies

El conjunt d'obres causants d'aquestes afectacions inclouen la remodelació de l'estació de Molins de Rei i el desenvolupament del Corredor del Mediterrani al túnel de Castellbisbal. També hi ha l'avenç del sector Sant Andreu-La Sagrera amb actuacions a la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal, i el trasllat del corredor d'ample convencional Barcelona-Granollers-Portbou (línies R2 i R11) per l'interior de la futura estació de La Sagrera. Adif també destaca com una de les actuacions més ressenyables la integració urbana a Sant Feliu, que en els propers mesos inclourà la supressió del pas a nivell ubicat a la sortida de l'estació i la posada en servei d'una estació provisional, mentre s'executen les estructures per al futur tram soterrat.

Aquestes actuacions formen part del pla de Rodalies 2020-2030, que compta amb una inversió associada de 471 milions d'euros, i que vindran acompanyades del pla de comunicació 'Transformem Rodalies' per garantir el bon funcionament del servei. Aquest pla permetrà el desplegament de panells informatius, campanyes publicitàries i un dispositiu de 38 persones i 10 agents de seguretat perquè les persones usuàries s'assabentin a temps dels canvis, i puguin realitzar trajectes amb el mínim d'incidències.

ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior