Tramit FUE
Mitjançant la comunicació de baixa d’activitats la persona interessada posa en coneixement de l’Administració el cessament temporal o definitiu d’una activitat econòmica, (excepte habitatges d'ús turístic).
L'article 36.3 Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica, estableix l'obligació de comunicar a l'Administració el cessament de l’activitat per baixa voluntària.
Electrònicament, mitjançant el tràmit que trobareu en aquesta mateixa pàgina.
Haureu de fer constar el nom de la persona titular, el tipus d'activitat, el nom de l'establiment i la ubicació: nom del carrer o plaça, número i local.
La persona física o jurídica titular de l'activitat o representant legal.
Es pot presentar en qualsevol moment un cop hagi cessat l'activitat.
Per aquelles activitats amb efectes sobre les persones o el medi ambient, cal l'acreditació de les mesures preses per evitar qualsevol risc de contaminació i per minimitzar la incidència ambiental.
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a l’Ajuntament , moment a partir del qual es perd l’eficàcia de l’activitat i aquesta deixa d’estar afectada per la normativa de compliment.
La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades especificades.
No opera
L’ objectiu, quan una activitat finalitza la seva vida, sigui per baixa voluntària, per revocació o per caducitat, cal evitar que deixi petjada, i per tant cal:
Altrament, si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a la baixa de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.