És el document que acredita la titularitat cadastral d’una persona, física o jurídica, d’acord amb la base de dades de la Direcció General del Cadastre.
Es poden expedir els següents tipus de certificat:
Es pot fer presencialment a les dependències de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, o per internet accedint al web de la Seu Electrònica del Cadastre.
Si la sol·licitud la fa la mateixa persona interessada haurà d'aportar el DNI original.
Els certificats negatius, literals mínims i descriptius i gràfics els pot sol·licitar una persona autoritzada mitjançant:
Per a els certificats d’hereus, de drets reals i d’arrendament no és vàlida autorització. És necessari documentar la representació mitjançant poders notarials o document públic en cada cas.
Si el certificat és negatiu o s'obté a través del web de la Seu Electrònica del Cadastre no comporta el pagament de taxes.
La resta de certificats tramitats presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana estan subjectes a les taxes, segons l'Ordenança fiscal núm.6 de Serveis Generals, dins de l'annex de tarifes a l'apartat 3. Serveis prestats per la secció tècnica, subapartats 3.8. Certificat literal mínim de propietat i 3.9. Certificat descriptiu i gràfic.