Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
10/05/2025 03:05:07

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

El tancament del pressupost 2011 fa aflorar un dèficit acumulat d'1,6 milions d'euros

08/03/2012
Lectures: 3769
El tancament del pressupost 2011 fa aflorar un dèficit acumulat d'1,6 milions d'euros

La liquidació del pressupost municipal de l'any 2011 s'acaba de tancar amb un resultat negatiu de 351,8 mil euros. Tot just en iniciar aquest mandat el nou equip de govern va detectar que els números del pressupost del 2011 no eren realistes: es preveien ingressos difícilment cobrables i en canvi no s'havien contemplat despeses habituals en el funcionament d'un ajuntament. Davant d'aquesta situació es va posar en marxa un Pla de Mesures que va permetre reduir sensiblement el dèficit previst inicialment. 

La causa principal d'aquest resultat és la caiguda d'ingressos, especialment els derivats de noves construccions d'habitatges. Una caiguda que no es va preveure suficientment, ja que l'actual crisi econòmica fa temps que va provocar una aturada en el món de la construcció. Entre les despeses no contemplades en el pressupost estaven les retribucions dels òrgans de govern i dels grups municipals, professorat de l'Escola Municipal de Música o la natació escolar a partir del mes de setembre. A tot això cal afegir que no es va tenir en compte el pagament d'una mensualitat de la Seguretat Social dels treballadors i treballadores que s'arrossegava de l'any 2010. 

D'altra banda, el resultat pressupostari acumulat amb tots els anys anteriors (conegut com a romanent de tresoreria) és negatiu per un import de 1,66 milions d'euros. Aquesta xifra incorpora el resultat negatiu del pressupost de 2011 i, especialment, l'anul·lació d'ingressos incobrables d'entre els anys 2003 i 2010. Entre aquests, destaquen les baixes de duplicats de tres subvencions per un import superior a 600.000€ que s'haurien hagut de donar de baixa en anys anteriors. 

Davant d'aquesta situació l'Ajuntament té l'obligació legal de fer un pla de sanejament per absorbir aquest dèficit acumulat d'1,66 milions d'euros. Aquest pla de sanejament s'ha d'elaborar en els propers mesos. És voluntat de l'equip de govern que aquest pla de sanejament es pugui fer tot mantenint els compromisos del Pla d'Actuació del Mandat (PAM) i del pla d'inversions, els quals s'aprovaran en el proper ple del mes de març. 

El pressupost de l'any 2012 es va aprovar amb la voluntat política de seguir prestant els serveis públics i les activitats a un nivell òptim de qualitat. Per garantir la continuïtat i sostenibilitat de tots aquests serveis i activitats,  és imprescindible redreçar aquesta situació.

Comparteix
Salta a la part superior