El passat dimarts 22 de setembre, els dinamitzadors digitals de treball als Barris, l'Àlex Muñoz i l'Albert Marsà van ser entrevistats a Ràdio Sant Feliu.
Apassionats de les noves tecnologies i experts en videoblogs, el seu paper és donar un caire més amè a les activitats de l'Ajuntament.
- Però i què és el videblog?
L'Àlex explica que és una altra manera d'entendre el blog de tota la vida, és a dir, es tracta d'una extensió del diari personal escrit, que transcrits en ordinadors s'anomenen Vlogs.
De fet, aquests dos dinamitzadors estan realitzant un curs de la temàtica des del Punt TIC. Un curs per endinsar-se al món dels videobloggers i crear un propi videoblog del reflex d'idees. Aquest curs es pot veure de prop la producció i la gestió dels videoblogs i amb les tècniques i estil propi i diferenciat es creen mètodes de gravació i edició i disseny del canal i la imatge dels vlogs.
I és que el videoblog no té límits! I la manca d'una bona càmera tampoc aixeca barreres. De fet, a Internet, explica l'Albert que podem trobar qualsevol tipus de videoblog, en quant a temàtica i en quant a eina per realitzar-lo.
- Existeixen tendències de videoblog?
Actualment, la temàtica més potent és el Game Plays Vlog, d'entre els més joves i també els vlogs de cuina.
I és que, com diuen els dinamitzadors, un vlog es fa viral quan tu saps adaptar-te a la temàtica 'de moda'.
- Hi ha videoblogger professionals?
L'Àlex ens explica que sí, sobretot a través de Youtube i a través de sistema de partners: mensualment Youtube els hi entrega part del negoci que han fet amb el seu vídeo. De fet, existeixen empreses com Youtube que els apadrinen i se'ls emporten al seu sector i els ofereixen medis més potents perquè puguin seguir fent el seu videoblog.
- Claus perquè un video blog tingui repercussió?
Tenir clar el disseny en general, temàtica i manera de transmetre-ho –explica l'Àlex.
Aquí podreu trobar l'entrevista íntegra.
Més informació aquí.
La primera edició dels cursos Punt TIC ja veuen el final però en tenim més !! Si estàs interessat/da en participar no ho dubtis, truca al 622 88 33 01, envia'ns un correu a telecentre@santfeliu.cat o apropa't tant a la Torre del Roser (dilluns a divendres de 10 a 13 h) com al Punt TIC Palau Falguera (dimarts de 17 a 19 h i dimecres de 16 a 18 h).
Acció subvencionada pel SOC en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local i cofinançades pel Fons Social Europeu.