Els dies 5 i el 13 de maig, uneix-te a una causa solidària: el PH Challenge EuroCycling. HPE_ORG ha posat en marxa aquesta iniciativa de crowdfunding amb dos objectius socials: recaptar fons per a la recerca científica d'aquesta malaltia minoritària i aconseguir que els trams de la ruta ciclista Eurovelo 8 que passen per Espanya siguin segurs. El 5 de maig, a més a més, coincideix amb el Dia Mundial de la Hipertensió Pulmonar.
En què consisteix?
La PH Challenge Eurocycling fa una crida a tots els ciclistes que transitin la ruta Eurovelo 8 entre la costa Daurada a Tarragona i fins a la Costa del Maresme durant aquests dos dies, 5 i 13 de maig, a fer-se fotografies a llocs emblemàtics, utilitzant les etiquetes de la campanya i registrant el tram fet a Strava. La ruta Eurovelo 8 segueix la costa mediterrània des de Cadis fins a Atenes, amb 5.888 quilòmetres de recorregut. Les persones que hi vulguin participar poden fer una aportació individual a través de la plataforma Ulule. Hi ha diverses opcions a múltiples recompenses en marxandatge i visibilitat a xarxes. Els clubs o associacions ciclistes, empreses o ONG que hi vulguin participar poden fer la seva aportació com a part del programa de RSC (Responsabilitat Social Corporativa), també amb beneficis i recompenses. També s'ha desenvolupat un joc Eurobiking Rush per a telèfon mòbil i tauleta i així engrescar més gent a participar en el repte.
L'objectiu que s'ha marcat aquest primer repte PH Challenge Eurocycling és obtenir 3.500€, a més d'ajudar a visualitzar aquests dos problemes: d'una banda, la incidència de la Hipertensió Arterial Pulmonar, una malaltia que consisteix en un creixement desmesurat de les artèries pulmonars i que de rebot afecta el funcionament del cor i de l'altra, fer més segurs els trams de carretera d'aquesta ruta que encara no ho són. HPE_ORG és la comunitat virtual de suport mutu dels afectats d'aquesta malaltia, que és molt minoritària i, per tant, els pacients estan dispersos per tota la geografia. El projecte ha participat en el programa de prototipat d'iniciatives d'innovació social del Baix Llobregat BIS'17 (Baix Innova Social) i ha obtingut aquest reconeixement especial. Un altre dels projectes que ha participat al BIS'17, The Fish-E Company, ha col·laborat en aquesta campanya desenvolupant i programant el joc. Un aprofitament de recursos i capacitats que també és un dels objectius del BIS'17. La campanya s'ha dissenyat i implementat a la plataforma Ulule, amb qui el departament d'emprenedoria i innovació de Sant Feliu ja ha establert llaços de col·laboració i formació en edicions anteriors.
El BIS és una iniciativa de la Xarxa d'Innovació Social i Col·laborativa del Baix Llobregat (XISC). La XISC està subvencionada per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona. Amb la col·laboració del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.
Notícies relacionades: