Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
01/09/2026 22:07:57

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

S'obre la convocatòria d'ajuts municipals per facilitar l'accés i la posada en lloguer d'habitatges

31/08/2026
Lectures: 492
S'obre la convocatòria d'ajuts municipals per facilitar l'accés i la posada en lloguer d'habitatges

L'Ajuntament de Sant Feliu impulsa dues línies d'ajuts municipals per facilitar l'accés al lloguer i fomentar que habitatges buits s'incorporin a la Borsa municipal de lloguer.

Línia A: Ajuts per entrar a viure en un habitatge de lloguer

Els ajuts per facilitar l'accés al lloguer assequible s'adrecen a persones empadronades a Sant Feliu de Llobregat que formalitzin un contracte de lloguer d'un habitatge al municipi durant l'any 2026, o que estiguin en situació de cerca activa d'habitatge. L'ajut pot cobrir despeses inicials vinculades a l'entrada a l'habitatge, com la fiança, garanties addicionals, assegurances o altes de subministraments bàsics. L'import màxim de l'ajut és de 2.000 euros per sol·licitud.

Línia B: Ajuts per incorporar habitatges buits a la Borsa municipal de lloguer

Els ajuts per afavorir la incorporació d'habitatges a la Borsa municipal de lloguer s'adrecen a persones propietàries d'habitatges buits situats a Sant Feliu de Llobregat que vulguin fer petites obres o actuacions de manteniment per posar-los en lloguer assequible a través de la Borsa municipal. Es poden subvencionar actuacions com petits arranjaments, pintura, reparacions, tractament d'humitats, posada al dia d'instal·lacions o altes de subministraments. L'import màxim de l'ajut és de 5.000 euros per habitatge (les despeses de l'IVA no son subvencionables).

Requisits principals

Les persones sol·licitants han d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, complir els requisits específics de cada línia i aportar la documentació requerida. En el cas dels ajuts al lloguer, l'habitatge haurà de ser la residència habitual i permanent. En el cas dels habitatges buits, caldrà incorporar l'habitatge a la Borsa municipal de lloguer i mantenir-lo durant un període de 5 anys.

Sol·licitud i justificació

Les sol·licituds s'hauran de presentar de l'1 al 30 de setembre mitjançant el formulari normalitzat i amb la documentació corresponent. El pagament de l'ajut quedarà condicionat a la justificació correcta de les despeses subvencionables i al compliment dels requisits establerts a les bases.

Comparteix
Salta a la part superior