Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
30/09/2026 01:22:06

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

El Ple de juliol aprova inicialment el planejament del futur Ecodistricte

24/07/2026
Lectures: 770
El Ple de juliol aprova inicialment el planejament del futur Ecodistricte

El Ple de juliol, celebrat ahir -23 de juliol- a la Sala de Plens de l'Ajuntament, va aprovar inicialment el planejament del futur Ecodistricte, de la zona que restarà alliberada un cop finalitzin les obres del soterrament. Des de l'equip de Govern, es va exposar que, amb aquest tràmit, es dona el vistiplau a l'instrument que marcarà la urbanització del territori: el Pla General Metropolità del nou espai de centralitat urbana. Una eina amb què es defineix un marc comú perquè totes les actuacions que s'hi desenvolupin responguin al mateix model de ciutat.

El planejament dictamina que 35.696 m2 de la zona es destinaran a la construcció de nous equipaments i 29.139 a zones verdes. Entre els equipaments que es preveuen es troba el Palau de Justícia, el teatre municipal, el Centre d'Urgències i Atenció Primària i les ampliacions del Complex i del Pavelló Municipal Juan Carlos Navarro. Uns equipaments que se sumaran als ja existents actualment, com el Casal Municipal de la Gent Gran.

En termes d'habitatge, s'edificaran 748 nous habitatges dels quals 514 seran d'HPO. D'aquests, 160 seran HPO de compra, 154 de lloguer i 200 seran habitatges dotacionals. En mobilitat, contempla vials que fomentin nous usos de la mobilitat amb transport públic i, en zona verda, un sistema verd continu i transversal al conjunt de l'Ecodistricte.

Tot plegat, generarà una nova avinguda que permetrà recosir la ciutat, crear un eix amb infraestructura verda, millorar l'oferta d'habitatge protegit i generar nous espais per a les necessitats de la ciutat, així com afavorir la mobilitat sostenible. Serà, per tant, un projecte econòmicament sostenible.

El planejament es va aprovar amb el vot favorable de l'equip de govern i les abstencions de la resta de grups. I, en relació amb aquest, es va donar compte de l'inici de l'expedient per a la cessió del solar municipal on es construirà el Palau de Justícia.

Àngel Merino Benito, Mocador d'Honor 2026

El santfeliuenc Àngel Merino Benito, regidor de Cultura del 1983 al 1991 i alcalde entre el 2000 i el 2003, serà Mocador d'Honor aquesta Festa de Tardor 2026, tal com va aprovar el Ple per unanimitat. El reconeixement homenatja la seva trajectòria d'activisme cultural. Merino va ser l'impulsor del Mocador d'Honor i de la participació ciutadana en l'organització de la festivitat.

Lourdes Borrell, l'alcaldessa, va agrair-li la tasca feta al llarg dels anys: "T'ha guiat la tasca per a la cultura, el treball en comunitat, el servei públic i la cohesió dels barris, configurant la identitat de la ciutat". Per part seva, Ana Cubet, regidora de Cultura, va subratllar la seva tasca en la creació d'una cultura santfeliuenca "oberta i participativa" així com la relativa a la documentació i explicació de la història de la cultura popular i la conservació de la memòria de la ciutat.

La resta de grups municipals també van agrair a Merino la feina realitzada per al ressorgiment de la cultura popular en els anys 70 i la creació de la identitat compartida i del sentiment de pertinença a la ciutat. Rebrà el guardó el pròxim 8 d'octubre, donant el tret de sortida a la Festa de Tardor.

Aprovació definitiva del pressupost 2025 amb un resultat de 7,7 M d'euros

El Ple de juliol també va aprovar definitivament el compte general del pressupost 2025, que va cloure amb un resultat de 7.714.029,71 euros, més elevat respecte als 7.222.439,39 euros del 2024. El romanent de tresoreria també s'ha incrementat, en més de dos milions fins als 8.493.781,93 euros, així com l'estalvi net, que ha arribat als 5.448.705,57 euros.

D'altra banda, s'ha produït una davallada del deute important, que ha passat dels 17.961.162 euros el 2024 a 10.852.632,15 euros el 2025. Es va aprovar amb el vot a favor de l'equip de govern i les abstencions de la resta de grups.

A la sessió plenària, la Síndica de Greuges, Julia Latorre, va presentar l'informe anual 2025. Durant l'exercici, es va treballar en 105 intervencions que han suposat un total de 590 actuacions. D'altra banda, es van tancar un total d'11 intervencions.

Vistiplau al projecte executiu de remodelació del passatge Vilafranca

En el marc del procés participatiu que es va efectuar el 2025 per renovar el passatge Vilafranca, ubicat al barri Falguera, ahir se'n va fer l'aprovació definitiva del projecte executiu. Amb el vistiplau, es procedirà pròximament a la publicació de la licitació a la Plataforma de Serveis de Contractació Pública. El punt es va passar d'urgència i va ser aprovat per unanimitat.

La Zona de Baixes Emissions també es va tractar en el Ple de juliol. Se'n va fer l'aprovació inicial del Projecte i de l'Ordenança amb els vots favorables de l'equip de govern i Esquerra; les abstencions de Comuns i PP i el vot en contra de Vox.

Tot i l'aprovació inicial de l'ordenança, s'establirà una moratòria en l'aplicació de les sancions fins a l'1 de març del 2029 per als residents de Sant Feliu. Les ordenances contemplen autoritzacions per a l'ús de vehicles no permesos per la normativa en casos concrets.

Reivindicació del paper de les dones per a la construcció democràtica de Sant Feliu

En el Ple, del Casal de la Dona es va fer la denúncia contra la violència masclista i de solidaritat amb les víctimes, acompanyat d'un minut de silenci. Es van agrair les dones que han contribuït a la creació de la història de la ciutat i a la configuració de la democràcia: "Només una societat pot ser plenament democràtica quan les dones hi participen en igualtat de condicions". "Encara hi ha desigualtats que cal combatre, sostres de vidre que cal trencar i drets que hem de continuar defensant cada dia; la igualtat és un compromís col·lectiu", va manifestar.

A més, es va guardar un minut de silenci com a mostra de solidaritat amb el poble de Gaza.

Altres punts tractats al Ple

Entre la resta de punts que es van tractar en el Ple, es troba la no acceptació de la sol·licitud de deduccions parcials emeses del Club Natació Sant Feliu en el marc de la gestió del Complex Municipal de Piscines. La sol·licitud es va rebutjar amb els vots a favor del PSC, VxSF, ERC, TTSF i Vox, i les abstencions de Comuns i PP.

També es va donar el vistiplau per unanimitat a la primera pròrroga del contracte del servei de neteja d'edificis i dependències municipals.

Comparteix
Salta a la part superior