Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
30/04/2025 11:12:57

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Directori de sales
Utilització d'espais municipals

Directori de sales - Utilització d'espais municipals

Dades informatives

Alteracions cadastrals

És la tramitació necessària per declarar a la Direcció General del Cadastre (Ministeri d'Hisenda) les alteracions cadastrals de béns immobles i parcel·les del municipi i de la resta de l'Estat.

Tipus d'alteracions cadastrals:

  • Modificació o actualització de la titularitat, dels percentatges de titularitat o tipus de propietat.
  • Nova construcció, ampliació, reforma o rehabilitació.
  • Constitució del règim de Divisió Horitzontal.
  • Agregació o segregació d'immobles o parcel·les.
  • Canvi ús o de cultiu.
  • Enderroc o demolició.

Per a més informació consultar a la Direcció General del Cadastre que és l'organisme competent de tramitar i resoldre els expedients cadastrals resultants.

Com es fa?

Electrònicament mitjançant la Seu Electrònica del Cadastre. Per a les persones jurídiques és obligatori tramitar-lo per internet. La persona tramitadora s'ha d'identificar mitjançat certificat digital o DNI electrònic.

Qui ho pot demanar?

  • Persones titulars dels béns immobles objecte de l'alteració cadastral.
  • Persones representans autoritzades mitjançant el Model cadastral de representació normalitzat
  • Persones representants legals, adjuntant la documentació de representació corresponent.

Documentació que cal

Per a cada tipus d'alteració cadastral, es requereix annexar la següent documentació:

    • Modificació de la titularitat Document que acrediti l'alteració i les quotes de participació: escriptura, contracte, sentència, etc. 
    • Si es constitueix un dret de superfície o concessió administrativa sobre un part del bé: 
      • Representació gràfica georreferenciada sobre cartografia cadastral de les parcel·les resultants. 
      • Plànol de planta dels locals o elements afectats si n'hi ha. 
    • Obres Escriptura d'obra nova si existeix. 
    • Certificat final d'obra o document que acrediti la data de final d'obra. 
    • Fotografies. 
    • Plànol d'emplaçament sobre cartografia cadastral. 
    • Plànols de cada planta i quadre de superfícies. 
    • Documentació acreditativa del cost d'execució material i memòria de materials i qualitats 
    • g. En cas d'edificis de protecció pública o rehabilitació protegida: cèdul·la de qualificació definitiva. 
    • Demolició o enderrocDocument acreditatiu de l'alteració amb data de d'enderroc 
    • Si és parcial: plànol d'emplaçament de la construcció que subsisteix. 
    • Segregació, divisió, agregació i agrupació d'immobles que afecten a parcel·les Document que acrediti l'alteració 
    • Representació gràfica de les parcel·les resultants sobre cartografia cadastral. 
    • Segregació, divisió, agregació i agrupació de locals o parts d'una edificació Document acreditatiu de l'alteració amb quotes de participació si escau 
    • Plànol o croquis de l'estat anterior i resultant. 
    • Divisió horitzontal Certificació o nota simple o títol constitutiu del règim de divisió horitzontal
    • Plànols de cada planta conforme a la divisió horitzontal 
    • Canvi de classe de cultiu Document acreditatiu de l'alteració i de la data 
    • Si només afecta a una part de la parcel·la: plànols acotat de la situació resultant. 
    • Canvi d'ús o destí Document acreditatiu de l'alteració amb la data 
    • Si afecta a una part de l'edificació: plànol de la situació resultant.  
Tramitació en línia
Requisits per a la tramitació en línia
Requisits per a la tramitació en línia
 
Salta a la part superior