La nova Ordenança de Transparència i Administració Digital ha d’esdevenir una peça fonamental de l’estratègia de transformació digital d’aquest Ajuntament per impulsar un procés de canvi basat en la seguretat jurídica, la transparència i la rendició de comptes i assegurar que els reptes que es derivin de l’automatització, la incorporació dels sistemes d’intel·ligència artificial i l’ús intensiu de les dades es puguin abordar amb ple respecte dels drets de la ciutadania i permetin assolir una major qualitat, eficiència i sostenibilitat en els serveis que presta aquest Ajuntament.
Les principals novetats que presenta la nova proposta normativa són:
- El Títol II al seu capítol quart amplia les previsions en matèria de reutilització de la informació, regula el Portal de dades obertes i defineix les dades d’alt valor i l’espai municipal de dades.
- El Títol IV regula l’actuació administrativa automatitzada i estableix els criteris que ha d’emprar aquest Ajuntament per decidir sobre l’ús de sistemes d’intel·ligència artificial.
- El Títol V defineix els instruments que ha d’utilitzar l’Ajuntament per impulsar el procés de transformació digital. Aquest títol preveu la governança de la transformació digital i la governança de dades en les que l’Oficina de transformació digital i l’Oficina de dades han de tenir un paper fonamental.
Anunci de la convocatòria de consulta prèvia a l’eTauler