Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
11/05/2025 22:45:36

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Agenda i calendaris
Agenda d'esdeveniments

HISTORIA AMB CRISPETES A LA BIBLIOTECA

Esdeveniment
Títol: HISTORIA AMB CRISPETES A LA BIBLIOTECA
Descripció
TÍTOL: "El cine de Bigas Luna: pintura e imagen, del negro al rojo"

A CÀRREC DE: José Luis Subías

COMENTARIS: Entrada lliure. Per a tots els públics.
Homenatgem a Bigas Luna en el desè aniversari de la seva mort, un dels directors més innovadors dins del panorama del cinema espanyol. Una anàlisi comparativa de dues de les etapes més rellevants de la seva filmografia que ens traslladaran del negre al vermell.
El negre l'utilitzarà per pintar el postfranquisme. Títols com ¿Bilbao¿ (1978), ¿Caniche¿ (1979) o ¿Angustia¿ (1987) es nodreixen de l'ambient d'una Espanya fosca. Imatges impregnades de tèrbols vapors de densa atmosfera, configurades a través d'una il·luminació a base de clarobscurs estaran d'acord amb l'obscurantisme de la pintura de Goya, de ombrívola paleta, de negres profunds i de macabres o angoixosos temes.
El vermell serà el protagonista de la seva segona trilogia, composta per films com ¿Jamón, jamón¿ (1992), ¿Huevos de oro¿ (1993) i ¿La teta y la luna¿ (1994). Realitzats durant el període socialista quan aquest apostava per una Espanya més moderna en defensa d'un cinema d'autor que l'endinsés al mercat internacional.
Bigas Luna ens mostra el despertar de l'Espanya profunda mitjançant una reinterpretació postmoderna de tradicions i costums. Tons saturats, més dinamisme i una certa alegria continguda aparten el vermell de l'hermetisme del negre amb clares referències a la cultura ibèrica com a centre d'atenció d'un món eròtic, sensual i surrealista.

ORGANITZA: Biblioteca Montserrat Roig
Lloc
Adreça: C. Verge de Montserrat 0003 BX 02Mostra mapa del lloc en unaltra pestanya
Ciutat: SANT FELIU DE LLOBREGAT
Província: BARCELONA
Salta a la part superior