Nova formació en Creació i gestió empresarial organitzada conjuntament pels ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí. Amb places limitades segons ordre d'inscripció, aquesta té a veure amb els estudis de mercat per a empreses.
El curs, que tindrà lloc al Centre de Promoció Econòmica de Sant Feliu dimarts, 3 de juny, de 9.30 a 14 h, pretén proporcionar una metodologia que permeti recollir totes les dades necessàries per facilitar la presa de decisions.
Objectius
- Aquesta sessió pretén proporcionar una metodologia que permeti recollir totes les dades necessàries per facilitar la presa de decisions.
- Identificar quina és la informació clau, definir el perfil dels clients, conèixer les fonts d'informació disponibles i ser capaç de fer una anàlisi àgil, ràpida i molt útil per quantificar el mercat i així prendre les mesures més adequades per determinar la viabilitat de la idea de negoci.
Continguts
- Introducció. La informació és poder. Qui ha de fer la investigació?
- Qui són els meus clients? On són? Com puc parlar amb ells?
- L'enquesta: quines preguntes cal fer, nombre d'enquestes a realitzar i quins mètodes puc utilitzar per arribar al client potencial.
- Viabilitat: què vol dir viabilitat? Quins càlculs haig de fer i quina informació necessito saber per determinar la viabilitat del projecte.
- Càlcul de la mida del mercat. Vuit mètodes per calcular la demanda potencial.
- Les fonts d'informació. Adreces útils d'Internet, enquesta estàndard i exemples d'estudi de mercat.
- Mètode del cas. Debat sobre experiències reals en estudis de mercat.
Destinataris
Persones emprenedores que tinguin un projecte o una idea empresarial, o petites empreses que comencin la seva activitat siguin industrials, de serveis, comerç i ecommerce.
Informació
- Dia: Dimarts, 3 de juny
- Horari: de 9.30 a 14 h
- Format: Presencial
- Lloc: Centre de Promoció Econòmica Can Maginàs (c/ Hospitalet, 25, Sant Feliu)
- Formadora: Eulàlia Balañà Quintero (EBCCE)
En el següent enllaç es troben les inscripcions en línia: