Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
26/05/2025 02:14:22

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

Sant Feliu, primer municipi en conèixer el nou pla de la Generalitat per simplificar els tràmits burocràtics de les empreses catalanes

21/05/2025
Lectures: 301
Sant Feliu, primer municipi en conèixer el nou pla de la Generalitat per simplificar els tràmits burocràtics de les empreses catalanes

El Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat ha iniciat avui al Centre Cívic Mas Lluí de Sant Feliu les presentacions territorials del nou Pla de Facilitació de l'Activitat Econòmica 2025-2028 que té com a objectiu reduir la burocràcia, simplificar els tràmits més complexos i impulsar l'activitat econòmica a Catalunya. 

La jornada, adreçada a empresaris i representants institucionals del Barcelonès i el Baix Llobregat, ha comptat amb la participació del secretari general d'Empresa i Treball, Pol Gibert; la delegada del Govern de la Generalitat a Barcelona, Pilar Díaz, i l'alcaldessa de Sant Feliu, Lourdes Borrell, que ha aprofitat per establir sinergies i potenciar l'Oficina d'Atenció Empresarial de la ciutat. "Fa pocs mesos que hem obert l'OAE i ja hem atès més de 500 empresaris, 500 persones que volen ser ateses d'una forma holística. Seguirem al vostre costat", comentava Borrell.

El nou pla, evolució de la Finestreta Única Empresarial (FUE), preveu generar un impacte econòmic acumulat de 1.718 milions d'euros durant els pròxims quatre anys, equivalent al 0,18% del PIB català. "Si despleguem aquest pla amb els recursos i el compromís necessaris, les empreses catalanes podrien estalviar fins a 430 milions d'euros anuals en costos administratius", ha explicat el secretari general durant la seva intervenció.

Segons les previsions, aquesta iniciativa beneficiarà directament més de 106.000 empreses, especialment en sectors com la indústria i la pagesia, que actualment suporten una major càrrega burocràtica recurrent.

Els tres eixos principals del pla són:

  • Millora dels procediments més complexos: se simplificaran els tràmits que afecten activitats amb impacte mediambiental, urbanístic o sanitari. Mitjançant la implementació de la metodologia BIM Building Information Modeling), es reduiran els terminis de tramitació en un 30%, passant de tres a dos anys, la qual cosa permetrà que les empreses puguin començar a operar abans. S'estima que aquesta mesura tindrà un impacte econòmic positiu de 291,9 milions d'euros anuals.
     
  • Transformació digital completa dels tràmits: el pla garantirà que totes les administracions locals puguin operar plenament dins del sistema FUE, amb interoperabilitat entre els sistemes d'informació de la Generalitat i els ajuntaments. "El temps de les empreses és valuós, i no podem fer-los-el perdre", ha remarcat Gibert.
     
  • Millora del dia a dia empresarial: se simplificaran les obligacions recurrents, s'automatitzarà la compartició de documentació i es millorarà la comunicació a través del Canal Empresa. La digitalització i l'ús de models predictius i serveis proactius comportarà un estalvi anual de 108,4 milions d'euros, beneficiant més de 853.000 actuacions empresarials.

Per a més informació, empresaris/àries i emprenedors/es es poden dirigir a l'Oficina d'Atenció Empresarial, a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament.

Comparteix
Salta a la part superior