Les obres del soterrament ferroviari a Sant Feliu de Llobregat segueixen avançant a bon ritme. ADIF ha executat l'excavació del túnel en mina que va des de la zona de la Ctra. Sànson fins a la ubicació de la futura estació soterrada, situada a l'àmbit de la Plaça de l'Estació, entre el Parc Nadal i el carrer Pi i Margall. En la seva perforació s'han buidat 65.000 m³ de terres, s'han projectat 9.700 m³ de formigó i s'han executat 15.750 m de micropilotes de recalci i 1.652 m de micropilotes de paraigua de protecció.
L'Oficina d'Intervenció Urbana de Sant Feliu indica que les properes fases d'execució en l'àmbit del túnel seran l'execució de la contravolta, la llosa inferior i la superestructura de vies i instal·lacions associades. En paral·lel, ADIF segueix treballant en l'excavació sota coberta de la futura estació soterrada i en la fase d'excavació en mina sota l'avinguda Montejurra, que permetrà unir els trams excavats entre Sant Feliu i Sant Joan Despí.
Trams completats
A més del túnel en mina, la integració del ferrocarril a Sant Feliu inclou un tram de 225 m excavat entre pantalles de formigó que correspon a la nova estació subterrània. En aquest tram s'ha executat el 100% dels 490 pilotis perimetrals del recinte, les 14 piles-piloti centrals i la llosa de coberta, així com tota l'excavació intermèdia.
A partir d'aquest punt, i amb una longitud de 871 m, el túnel de la integració prossegueix fins a la sortida situada ja al terme municipal de Sant Joan Despí. Les obres d'aquest tram també han finalitzat una vegada completats els 2.800 pilotis previstos i les lloses de cobertura, que ocupen una superfície de 6.300 m².
Ara mateix, queden 55 metres pendents d'excavació entre trams. Aquestes obres avancen des del 3 de març i s'enllestiran pròximament. En aquest petit tram s'ha tornat a adoptar el mètode d'excavació seqüencial amb protecció de paraigua de micropilotes per evitar el tall de trànsit en la principal artèria de la ciutat, minimitzant així l'afecció a la ciutadania, tot i que patirà algunes restriccions a la mobilitat a l'avinguda Montejurra. Les tasques d'excavació són constantment monitoritzades mitjançant instrumentació especialitzada i mesuraments topogràfics.
Aquestes actuacions contribueixen a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible 3 (Salut i Benestar), 9 (Indústria, Innovació i Infraestructura) i 11 (Ciutats i Comunitats Sostenibles), consolidant Sant Feliu com a exemple de transformació urbana i ferroviària.