Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
26/05/2025 01:17:05

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

L'Ajuntament realitza una auditoria digital per conèixer l'estat de la via pública

20/05/2025
Lectures: 342
L'Ajuntament realitza una auditoria digital per conèixer l'estat de la via pública

En el marc de les actuacions que recull el pla de xoc Millorem Sant Feliu, l'Ajuntament ha impulsat una auditoria digital per conèixer l'estat de conservació de la via pública i poder actuar de manera més eficient i concisa sobre les problemàtiques de la ciutat que s'identifiquin. 

Aquesta auditoria, que es durà a terme del 19 al 26 de maig, es realitza mitjançant equips tecnològics sofisticats que permeten recollir, inventariar i categoritzar dades de la via pública de manera automàtica i de forma digitalitzada. Per a la recopilació de les dades s'utilitza la segmentació d'imatges, una tècnica avançada que permet detectar i geolocalitzar objectes en imatges. La recollida d'imatges es du a terme amb un cotxe i un patinet elèctric equipats amb material específic. 

Un cop detectats els objectes, amb un algoritme de deep learning es crea una rèplica virtual de la ciutat, mostrant al detall la posició i característiques dels objectes i mobiliari (fanal, senyal, paperera, semàfor, pas de vianants, embornal i altres objectes), així com l'estat de conservació de les voreres i les calçades (defectes, danys, etc.).

Aquesta tecnologia també permet identificar quines són les zones crítiques de la ciutat en matèria d'accessibilitat, contrastar-les amb els criteris i paràmetres de les normatives reguladores i finalment resoldre-les.

Els objectius que persegueix aquesta acció són: 

  • Identificar els objectes presents a la via pública per poder-los inventariar i categoritzar
  • Identificar els desperfectes i els danys de les voreres i les calçades (escletxes, sots, pells de cocodril, ruptures...)
  • Identificar les zones crítiques en matèria d'accessibilitat
  • Categoritzar els desperfectes i els danys en funció del seu estat
  • Obtenir un mapa de les zones d'intervenció i reparació prioritàries
  • Quantificar el cost de les intervencions
  • Actuar de manera eficient sobre la via pública, garantint una presa de decisions basada en dades objectives

Amb aquesta auditoria digital, l'Ajuntament disposarà de dades objectives sobre l'estat de conservació de la via pública i els seus elements. Amb aquestes, podrà planificar i executar actuacions dirigides a millorar de manera eficient i sostenible la qualitat de l'espai públic de la ciutat, aconseguint major seguretat, confortabilitat i accessibilitat per al veïnat.

Comparteix
Salta a la part superior