Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
18/09/2019 09:29:58

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca
 
 Zoom: Gent On Line
 
Gerard Cadevall i Daniel

Gerard Cadevall i Daniel té 30 anys, és diplomat en Enginyeria Tècnica Tèxtil (UPC) i llicenciat en Periodisme (UAB) i des de finals del 2008 és el màxim Responsable de Comunicació de l'empresa MONTY, S.A. Després de ser el Director de Comunicació de la Federació Catalana d'Handbol i treballar per a TV3 i Tele 5, ha fet diverses col·laboracions per a diaris com: 'El Periódico', 'Diari Avui' i 'El Punt'. Poc després, els dirigents de l'empresa MONTY, S.A. van veure la necessitat d'incorporar-lo per tal de què s'encarregués de la comunicació en el seu àmbit més global: publicitat, màrqueting i periodisme. Actualment, és el responsable de Comunicació de l'empresa santfeliuenca.

La seva tasca principal radica, essencialment, en la promoció i difusió d'una nova generació de bicicletes: les anomenades Bicicletes Electròniques o E-Bikes.
   
      "Crec que les empreses han de tenir en compte que com més comuniquin, més “parlin” amb la seva gent, millor i més en temps de crisi... Hom s'ha de renovar i reinventar sinó pot morir"
 
Quina és la teva web preferida? I la que més consultes?

www.monty.es

En quin any et vas iniciar en les noves tecnologies i quin va ser el teu primer ordinador?

Quan tenia 6 anys amb un Spectrum 49 K.

Programari lliure o propietari?

Lliure.

Ordinador portàtil o de sobretaula?

Sobretaula, però amb la intenció de comprar un portàtil.

MAC o PC?

PC.

Quantes hores estàs davant l'ordinador?

8 hores diàres aproximadament.

Correu electrònic o SMS?

Correu electrònic.

Recomana un programa

Adobe Photoshop.

 
Com sorgeix la idea de crear un grup de Fans al Facebook de les bicicletes Monty?

Des de petit he adorat aquesta marca i l'he viscuda molt intensament. De fet, encara tinc dos MONTYs a casa que ens van comprar, quan érem petits, a mi i al meu germà per a fer trialsin. A més a més, recordo portar tot d'adhesius de la marca, col·locant-les allà on podia. Per tant, ‘Bicis Monty Fans' sorgeix d'un ciutadà més, apassionat i amant de les bicicletes MONTY i, amb el temps, va passant a ser un complement més als canals de comunicació ja existents dins l'empresa.

La voluntat del mateix ha estat la d'obrir nous canals de comunicació de Monty i adaptar-se als nous temps. En aquesta societat a la mínima que et despistes et quedes enrere i una empresa com MONTY no s'ho pot permetre; sempre s'ha d'estar al capdavant i amb els ulls ben oberts. I, com sempre he cregut i dit, en temps de crisi la comunicació és un factor vital.
 
Com ja ens has dit, des de ben petit que ets usuari de la marca Monty. Què ha suposat la creació del BicisMonty Facebook fans?

Sí, ho era i ho segueixo sent. Faig Biketrial sovint i m’estic mirant molt de prop alguna Bicicleta Electrònica (E-Bike). De fet, crec que l’usuari de MONTY és molt fidel a la marca, gairebé podríem dir que estima la marca com si fos una persona física. I aquesta fidelitat és per sempre, ja que la marca sempre ha sabut satisfer les necessitats dels seus clients d’una forma exemplar.

El que ha suposat la creació del BicisMonty Facebook fans és que tots els fidels a la marca s'agrupin i se sentin membres d'una marca que estimen molt. A més a més, considero que a tothom li agrada sentir-se membre d'un grup, sigui de forma real o virtual. Tots ells es troben en una xarxa social molt oberta i cadascú pot tenir el protagonisme que desitgi: pot penjar els seus vídeos, fotos, comentaris... En aquest sentit, hi ha membres més inquiets i participatius que d'altres. A banda de la quantitat de gent que tenim –més de 150 membres-, valoro més la qualitat de les persones que hi formen part, ja que si no tenim persones implicades perdem dinamisme i això, òbviament, va en contra de la pàgina.
 
Saps si arrel de la creació del grup al Facebook l'empresa ha notat un augment de ventes, o un augment de comandes a l'estranger, més visites al web, etcètera?

La creació del grup al Facebook ha tingut molt bona rebuda dins l'empresa. Tanta que hi ha un espai dins el web oficial de MONTY (www.monty.es) perquè es puguin adherir nous membres al grup. Fins i tot, ha estat un ‘ganxo' per a que certes pàgines com www.biketrial-spain.com hagin fet una notícia d'aquest fet i alguns ho hagin volgut imitar.

Crec que accions com aquestes són molt positives i constructives per a l'empresa, ja que la dinamitzen i li donen vitalitat. Tot plegat, no deixa de ser una cadena. Estic segur que la seva creació va a favor de l'empresa tot i que els resultats d'un grup del facebook no són una cosa tangible o que es pugui mesurar en xifres econòmiques.
 
Has pensat en crear esdeveniments per fer trobades dels amics de bicicletes Monty?

Sí, però tot ha de passar abans per la web de Monty. A partir d'aquí, s'amplia la difusió i promoció de les coses a través del grup. Com he dit abans és un complement modern al web ja existent. Lògicament, el grup no deixa de ser una bona base de dades que, també, ens és de molta utilitat de cara als esdeveniments que puguem anar fent.
 
Quin ús fas habitualment de les noves tecnologies en el dia a dia personal i professional?

La societat actual ens obliga a estar lligats a les noves tecnologies i a les coses positives –i també negatives- que se'n deriven. Això em fa estar molt pendent, dins i fora del món professional, de tot el que passa a Internet i amb les noves tecnologies. La tecnologia ens ha facilitat molt les coses, però en alguns aspectes ens ha fet entrar en una roda sense fi.

Un bon exemple d'això és que ara ja estic plantejant-me realitzar més accions publicitàries a través de myspace, blog, fotolog, entre altres... Actualment la gent es passa molt més temps davant d'Internet que abans. Si anteriorment tenies un únic correu i el miraves de tant en tant, ara, cada dia obres el teu correu personal, el facebook, myspace, el fotolog, etcètera. En aquest sentit, crec que la gent mira la pàgina web de Monty i després també va a veure el grup ‘Bicis Monty Fans'. D'aquesta manera, aportes una segona via o possibilitat de comunicació molt més elevada.
 
Què creus que pot aportar les xarxes socials com Facebook, no només als usuaris i usuàries habituals d'Internet, sinó també al teixit empresarial local de la ciutat?

És cert que el Facebook està de moda i que, com moltes coses d'avui, es fan per inèrcia. Tanmateix, crec que les empreses han de tenir en compte que com més comuniquin -més “parlin” amb la seva gent- millor i més en temps de crisi. La comunicació i la innovació han de poder solucionar coses i poder mirar endavant amb positivisme. Hom s'ha de renovar i reinventar sinó pot morir.
 
Quin és el perfil dels amics del BicisMonty Facebook fans?

Són uns membres fanàtics de la marca catalana i per nosaltres és un plaer veure pilots oficials Monty -Campions del Món de Biketrial- movent-se en aquest espai virtual. Amb el temps s’ha d’aconseguir més moviment, però cal incentivar aquesta activitat i facilitar-la. La nostra marca està esdevenint una marca de ‘culte’ ben viva, molt apreciada arreu del món. D’aquí que ‘Bicis Monty Fans’ tingui amics d’arreu del món. Sens dubte, una cosa més enriquidora des de tots els punts de vista.
 
Evidentment, deus ser conscient de la publicitat que li has donat a l'empresa Monty arrel de la creació del grup BicisMonty Facebook fans?

Sí, d’això es tractava. No obstant, cal anar alimentat el grup perquè no perdi interès. Ara, cal seguir treballant amb més coses relacionades amb les noves tecnologies per a fer més gran una marca que ja té 25 anys d’història i que passa per un bon estat de salut, gràcies en part, a una nova generació de bicicletes: Bicis Elèctriques o, altrament dites, E-Bikes. Penso que amb les bicicletes elèctriques passarà una cosa similar a la del facebook –lògicament a menor escala-, la gent les coneixerà i es posaran de moda.