L'app de seguretat ciutadana, aplicació per a dispositius mòbils que funciona a Sant Feliu des de fa més de dos anys, incorporarà a partir del proper 1 de juny una nova funcionalitat que permet la localització de persones. Aquest nou servei es presenta aquest dimecres 24 de maig, a les 19 h, a la Sala de Plens de l'Ajuntament, coincidint amb la reunió del Consell Municipal de Seguretat.
El nou servei de l'app permetrà localitzar persones en situació de risc a través del seu dispositiu mòbil. Es tracta d'un servei especialment recomanat en casos de menors; persones amb diferents graus de dependència, que pateixin trastorns mentals, discapacitats, i persones en situació de vulnerabilitat.
Per fer-ne ús, tant la persona que sol·licita activar un protocol de cerca com la persona buscada han de tenir instal·lada l'app de seguretat ciutadana i estar registrats. Cal sol·licitar el servei a la Policia Local, qui treballa amb coordinació amb els Serveis Socials municipals.
Podeu descarregar-vos l'app per a dispositius Android en aquest enllaç, o bé per a IOS fent clic aquí.
Plataforma interterritorial pionera a Europa
A finals del 2014, els ajuntaments de Sant Feliu i Cornellà posaven en marxa una aplicació pionera de seguretat ciutadana per permetre a la ciutadania un contacte directe amb la Policia Municipal a través de l'smartphone. Un any després, s'afegien a aquesta iniciativa altres municipis com L'Hospitalet, El Prat, Esplugues, Gavà i Sant Just Desvern. Es convertia així en la primera aplicació mòbil de seguretat interterritorial d'Europa. Des d'aleshores s'han afegit a aquest projecte en xarxa cinc municipis més (Sant Boi, Castelldefels, Santa Coloma de Gramenet, Sant Vicenç dels Horts i Santpedor), de manera que cobreix una població potencial de 645.000 persones.
Des de la seva implementació i fins al mes d'abril passat, s'han descarregat l'app prop de 27.0000 persones, és a dir, l'11,25% de la població usuària de telèfon mòbil. En aquest temps s'han atès a través de la plataforma un total de 3.223 serveis, sent els més comuns les incidències relacionades amb la via pública i infraccions del trànsit, amb uns percentatges del 48% i el 16% respectivament, seguides de les queixes (12,1%), les relacionades amb la seguretat ciutadana (el 7,3%) i les que tenen a veure amb actes incívics (5,2%). Les emergències suposen el 2% de les comunicacions (un 0,4% les mèdiques i un 1,6% les relacionades amb la seguretat).