L'Ajuntament de Sant Feliu ha anunciat que no cobrarà la taxa de terrasses en concepte d'ocupació de Via Pública a bars i restaurants del municipi a partir del 14 de març i fins al 31 de desembre, i que retornarà l'import corresponent en el cas que s'hagi abonat en aquest període. El consistori adopta aquesta mesura per recolzar el sector, especialment castigat per la crisi del coronavirus.
Aquests establiments d'hostaleria i restauració podran obrir les seves terrasses a la Fase 1 del pla de desescalada per la pandèmia de la Covid-19, en una data que es concretarà en funció de l'evolució de cada territori, segons ha decretat el Govern de l'Estat.
Tot i l'exempció de pagament adoptada per l'Ajuntament, els establiments de restauració han de sol·licitar autorització d'ocupació de via pública i disposar de l'acord de l'Ajuntament.
Aquells que ja tenen terrassa autoritzada i vulguin ampliar-la, han de demanar l'ampliació de superfície telemàticament, a través del tràmit de sol·licitud de llicència de terrassa per tal que l'Ajuntament ho autoritzi. L'autorització s'atorgarà en funció de les característiques de l'espai i les possibilitats que ofereixi aquest. Qualsevol dubte o consulta al respecte serà atès al correu electrònic activitateconomica@santfeliu.cat.
Normativa per a la tornada a l'activitat de bars i restaurants
En la fase 0 de la desescalada del confinament, els establiments de restauració i hostaleria poden fer serveis de lliurament de menjar a domicili i recollida de comandes per part dels clients en el local. De moment, no es permet el consum a l'interior dels establiments. En els serveis de lliurament a domicili tindran preferència els i les majors de 65 anys, les persones depenents o altres col·lectius més vulnerables a la infecció per Covid-19.
- En els serveis de recollida a l'establiment, el client haurà de fer la comanda per telèfon o per internet i l'establiment fixarà un horari de recollida per evitar aglomeracions al voltant del local.
- L'establiment haurà de comptar amb un espai habilitat i senyalitzat per a la recollida de les comandes on es farà el lliurament i el pagament. Caldrà garantir la separació física establerta i, quan això no sigui possible, s'haurà de marcar amb la instal·lació de mostradors o mampares.
- L'establiment només romandrà obert durant l'horari de recollida de comandes.
Mesures de prevenció, higiene i aforament
La normativa estableix determinades mesures de prevenció de riscos per al personal que presti serveis dels establiments d'hostaleria i restauració, en matèria d'higiene per als clients, i d'aforament per als establiments d'hostaleria i restauració.
- Els clients romandran el temps imprescindible a l'interior del local per a la recollida de comandes.
- L'atenció als clients no es podrà fer de manera simultània a diversos clients per part d'un mateix treballador. Als establiments en què sigui possible l'atenció personalitzada de més d'un client al mateix temps s'ha d'assenyalar de forma clara la distància de seguretat interpersonal de dos metres entre clients, amb marques al terra, o mitjançant l'ús de balises, cartelleria i altra senyalització.
- L'accés a l'establiment es farà de manera individual i no està permès que coincideixi més d'un client en el local, excepte si es tracta d'un adult acompanyat per una persona amb discapacitat.
- Els treballadors disposaran d'equips de protecció individual adequats, almenys mascareta, guants, gels hidroalcòholics i sabons al lloc de treball, i alhora es garantirà la neteja i desinfecció de les instal·lacions.
També hi haurà mesures d'higiene per als clients i papereres a la sortida de l'establiment.