Ahir 19 d'abril, la plantilla del servei de recollida de residus de Sant Feliu de Llobregat va iniciar una vaga indefinida per tal d'exigir a l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), adjudicatària del contracte públic que presta el servei, l'equiparació del seu conveni amb el de la plantilla de neteja viària de la mateixa empresa.
La voluntat de l'Ajuntament de Sant Feliu, que se solidaritza amb la reivindicació dels treballadors i treballadores, és la ràpida solució del conflicte i la menor afectació en la prestació del servei, i és per això que està mediant per tal d'apropar les parts i que arribin a una solució satisfactòria per a ambdues.
Així, des de l'inici de les negociacions tant l'alcaldessa de Sant Feliu, Lídia Muñoz, com el primer tinent d'alcaldia, Oriol Bossa, estan en contacte permanent tant amb l'empresa com amb els i les representants de treballadors i treballadores, per facilitar un acord intern que permeti que el servei es restableixi amb normalitat amb la màxima celeritat possible.
Mentre duri la vaga, s'han decretat els següents serveis mínims:
- Servei habitual de recollida d'escombraries (fracció orgànica, de rebuig, recollida selectiva, paper/cartró, vidre i envasos) i de neteja a l'entorn dels centres sanitaris i d'assistència, dels centres d'ensenyament o casals d'infants amb servei de menjador, i dels mercats municipals d'abastaments de productes peribles.
- La recollida de la fracció de rebuig i fracció orgànica segregada i el seu transport es farà de manera total cada 48 hores.
- La recollida selectiva (paper/cartró, vidre i envasos) es prestarà al 50% del servei habitual.
- En el supòsit que durant la jornada de recollida no s'hagi acabat totalment la recollida de residus (tant si es tracta de fracció orgànica, de rebuig o selectiva), la neteja s'haurà de continuar en les jornades següents fins a la seva retirada total.
- Recollida de voluminosos: tan sols en els casos que impedeixin el pas de vianants o la circulació viària.
La prioritat per a l'Ajuntament és la prestació i la millora del servei, pel que es compromet a continuar mediant i facilitant aquesta entesa, i informarà la ciutadania de qualsevol canvi que es produeixi al respecte.