L’octubre de 1998 el Ministeri de Foment treu a concurs la redacció del projecte executiu del soterrament. El pressupost màxim de la licitació és de 120 milions de pessetes i el termini d'execució de 12 mesos a partir de l'adjudicació del projecte.
El 14 d'abril de 1997 l'alcalde de Sant Feliu, Francesc Baltasar, i el director general de Transports de la Generalitat, Enric Ticó, viatgen a Madrid per lliurar al Ministeri de Foment l'avantprojecte de soterrament de les vies de Renfe,que engloba aspectes ferroviaris, mediambientals, hidràulics i de centralitat urbanística. El Ministeri es compromet a avaluar-ne el contingut en el termini d'un mes.
El 10 de desembre de 1996 es constitueix una comissió formada pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Sant Feliu. Aquesta comissió es reuneix en diverses sessions de treball al llarg de l'any 1997.
El mes de novembre de 1996 el Ministeri de Foment inclou una partida de 100 milions de pessetes en els Pressupostos Generals de l'Estat de l'any 1997 per a la redacció del projecte constructiu del soterrament.
El 29 de novembre de 1994 una delegació de la ciutat encapçalada per l'alcalde de la ciutat, Francesc Baltasar, lliura les 20.742 signatures aconseguides per la campanya "Soterrament, ara!" al delegat del Govern a Catalunya, Miquel Solans.
El 20 d'octubre de 1994 el ple de l'Ajuntament on s'acorda entre tots els grups polítics municipals engegar la campanya Soterrament, ara! que recull la reivindicació de la ciutadania per tal d'aconseguir el soterrament de la via fèrria a Sant Feliu de Llobregat. Es demana el suport de les diferents entitats i associacions de la ciutat.
El 17 juliol de 1990 mor a l'acte un home atropellat per un tren al pas a nivell de Sant Feliu.