Entorn comú de dades 
L'Entorn Comú de Dades (ECD) és un plataforma digital en la qual tots els agents implicat a l’encàrrec poden compartir els contenidors del model d'informació de cada fase utilitzant fluxos de treball específics. Un ECD ha d’incloure un gestor documental, però també un visor per a models BIM, bases de dades i documents, així com un conjunt d'eines per a gestionar els processos de BIM, com ara gestors de tasques, comunicacions i incidències.
L’ECD sol estar conformat per una constel·lació de solucions de programari que s'utilitzen en un flux de treball coordinat.
En aquest aspecte l’ASF disposa d’un visor municipal propi de models BIM, amb el que es permet visualitzar models, buscar propietats, gestionar incidències durant la fase de projectes, entre d’altres funcionalitats. El visor es troba al següent enllaç: www.bim.santfeliu.cat
Arees de l'ECD
L’ECD s'organitza en diverses àrees per a gestionar els diferents estats de la informació segons la seva idoneïtat per a prendre decisions o per a ser utilitzat com a referència per al desenvolupament dels encàrrecs. Tots els participants han de conèixer bé la funció de cada àrea per tal de saber on han de compartir la informació i on han de cercar la que necessiten.
Aquestes àrees són les següents:
- Àrea privada de l’Equip de Treball. Ubicació on s'emmagatzemen els contenidors d'informació que estan sent desenvolupats per l'equip de treball. No és visible a, o accessible per qualsevol altra persona, així que allí, cada equip de treball té la seva pròpia àrea, incloent la Part Designant. En general, aquesta àrea estan sota el control de cada Part Designada i correspondria amb el servidor o núvol intern de cada Part Designada. Els contenidors d'informació que aquí es desenvolupen segueixen les polítiques d’assegurament de la qualitat per a garantir que superarà els protocols de verificació de la qualitat que cal executar abans de compartir-los.
- Àrea compartida de l’Equip de Desenvolupament. Ubicació on es comparteixen els contenidors d'informació per a ser examinats per l'equip de desenvolupament durant el protocol de coordinació. Quan el contingut del model d'informació està llest per a ser compartit amb la Part Designant per a la seva acceptació, es comparteix a la següent àrea si la Part Designada Principal ho autoritza. Aquesta àrea correspon a la carpeta 1_ED Compartit del gestor documental que proporcioni la Part Designada Principal o la Part Designant, segon ho especifiqui l’encàrrec. També inclourà un visor de models connectat a un gestor d’incidències.
- Àrea compartida de la Part Designant: Ubicació on s'emmagatzema el model d'informació per a ser revisat per la Part Designant. Si el contingut és acceptat per la Part Designant, el seu contingut serà publicat en la següent àrea per tal de ser utilitzada com a referència contractual per a terceres parts o per a la següent etapa de l’encàrrec. Aquesta àrea i les següents seran administrades per la Part Designant. Aquesta àrea correspon a la carpeta 2_PD Compartit del gestor documental que proporcioni la Part Designada Principal. També inclourà un visor de models connectat a un gestor d’incidències.
- Àrea pública de la Part Designant. Lloc on la informació acceptada per la Part Designant es posa a disposició de les parts interessades per tal de ser utilitzada com a referència contractual per a terceres parts o per a la següent etapa de l’encàrrec. També s'utilitza per a emmagatzemar la informació de referència proporcionada per la Part Designant, com documents tècnics, contractes, reglaments, biblioteques d'objectes, etc. Aquesta àrea correspon a la carpeta 2_PD Compartit del gestor documental que proporcioni la Part Designada Principal. Opcionalment, podrà incloure un visor de models connectat a un gestor d’incidències.
- Àrea arxivada de la Part Designant. Àrea gestionada per la Part Designant que emmagatzema la informació obsoleta. Aquesta àrea correspon a la carpeta 4_PD Arxivat del gestor documental que proporcioni la Part Designada Principal.

Diagrama de las diferents àrees de l’entorno comú de dades.
Gestor d’incidències
Les incidències documentades per l'Equip de Desenvolupament i les revisions de la Part Designant han de documentar-se utilitzant un sistema compatible amb BCF 2.0. Així mateix, es gestionaran utilitzant les següents metadades:
- Estat: Indica si la incidència ha de ser resolt o s'ha resolt:
- Obert: l’assumpte ha de ser abordat.
- Tancat: assumpte resolt.
- Tipus: indica el tipus d’error
- Advertència: representa una advertiment.
- Error: representa un error.
- Informació: s’utilitza per a informar sobre alguna cosa.
- Pregunta: representa una sol·licitud d’informació.
- Prioritat: Indica la prioritat per a resoldre la incidència:
- Alta: prioritat alta.
- Mitja: prioritat mitja.
- Baixa: prioritat baixa.
- Categoria: Indica la categoria de la incidència:
- Disseny: incidència relacionada a qüestions de disseny.
- Coordinació: incidència relacionada a qüestions de coordinació.
- Col·lisió: Problema derivat d'un procés de detecció de col·lisions
Comunicacions
Han d'evitar-se els missatges de correu electrònic per a comunicar-se amb el client. Per a les comunicacions informals s’emprarà el sistema de missatgeria que l’ASF facilitarà a l’adjudicatari. Per a les comunicacions relatives a incidències s’emprarà el gestor d’incidències del ECD, mentre que les que tinguin a veure amb el seguiment de les tasques de l’encàrrec s’utilitzarà la plataforma de gestió de tasques proporcionada per l’ASF.
Si és necessari compartir arxius amb el client més enllà dels lliuraments previstos, es compartiran usant la carpeta 2_PD Compartit de l’ECD.