Últimes notícies

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
26/04/2024 14:39:49

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca

BIS'17: The Fish-E Company o com fer més atractives les exposicions i museus a través del vídeojoc

24/01/2018
Lectures: 3065
BIS'17: The Fish-E Company o com fer més atractives les exposicions i museus a través del vídeojoc

Us presentem The Fish-E Company. Darrere d'aquest nom hi ha la iniciativa de Felipe Ruiz per mirar de fer que els museus, les exposicions siguin més atractives, més interactives, més dinàmiques i al mateix temps es pugui recollir informació sobre el grau de satisfacció dels participants. Com? A través del vídejoc. The Fish-E Company ha pogut passar de la idea a la materialització gràcies a la seva participació en el BIS'17, un programa de prototipat de projectes d'innovació social. Felipe Ruiz ens explica com va sorgir la idea i cap a on va.

En què consisteix el teu projecte?

El nostre projecte consisteix en fer aplicacions i jocs per a museus i entitats culturals i socials.

A quin col·lectiu va destinat el teu projecte?

Als usuaris d'aquestes entitats: museus i empreses o entitats que organitzen exposicions, retrospectives, muntatges commemoratius...

Com va sorgir la idea del projecte que estàs prototipant?

Com a treballador del museu d'història de Barcelona, un dia fent una activitat amb nens, ells van suggerir l'ús de videojocs al museu.

The Fish-E Company, vídeojocs per a museus

Quin impacte social té el teu projecte?

Ajudarà a les entitats a dinamitzar el seu contingut i apropar-se més als seus usuaris.

Què et va impulsar a començar aquesta aventura en l'emprenedoria social?

És molt similar a la idea de projecte: jo m'avorreixo als museus i crec que hi ha una manera més fàcil d'apropar-se a la gent de la mà de la tecnologia.

Què ha significat per a tu participar en el programa BIS'17?

M'ha ajudat a comprendre millor el nostre projecte i el meu equip.

Quines habilitats socials i competències valores que has pogut millorar durant el programa?

 

M'he tornat més empàtic. Sempre busco la manera de col·laborar amb altres projectes.

Quines són les pròximes passes per continuar fent caminar el teu projecte?

Apropar-me més als meus possibles clients i fer més videojocs.

Com és el videojoc per a poder dinamitzar la visita als museus?

És un videojoc que barreja elements virtuals, fent servir tecnologies de Realitat Augmentada a través de la càmera del mòbil, incloent-hi tècniques de gamificació i crear una gimcana acompanyats per uns assistents virtuals.

Els visitants s'hauran de descarregar l'aplicació? Té algun cost?

L'aplicació és gratuïta. Els visitants poden descarregar-la a casa seva o al mateix museu, però per poder-la fer servir hauran de desplaçar-se fins al centre.

BIS'17, Baix Innova Social, és una iniciativa de la XISC, la Xarxa d'Innovació Social i Col·laborativa del Baix Llobregat.

Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.

Notícies relacionades:

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior