Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
18/04/2024 05:57:40

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu
Ciutat Educadora
Xarxes Temàtiques

Sant Feliu de Llobregat forma part de la RECE, la Xarxa Estatal de Ciutats Educadores i col·labora a diferents Xarxes Temàtiques. Aquestes consisteixen en l'agrupació de Ciutats Educadores per treballar una temàtica concreta, compartir coneixements i desenvolupar diferents projectes educatius.

Les Xarxes organitzen trobades en l'àmbit estatal per abordar les necessitats de les ciutats, executen un pla estratègic per treballar les temàtiques i extreure conclusions per compartir-ho amb la resta de ciutats educadores.

Al llarg dels últims anys Sant Feliu ha participat activament en diferents Xarxes Temàtiques que poden ser consultades a continuació.

2021-2022

Ciutats Igualitàries i lliures de Violència de Gènere

  • Participen de la Xarxa Temàtica Ciutats Igualitàries i lliures de violència de Gènere Alaquàs, Alboraya, Alcalá de Guadaíra, Alovera, Argamasilla de Calatrava, Avilés, Barcelona, Bilbao, Ciudad Real, Ciutadella de Menorca, Gijón/Xixón, Granollers, Lleida, Lucena, Móstoles, Rivas Vaciamadrid, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Valdepeñas, Valladolid, Vícar, Viladecans, Vitoria-Gasteiz i Xàbia.
  • L'objectiu clar de la xarxa és afavorir la promoció de la igualtat, així com la sensibilització i prevenció de qualsevol manifestació de la violència de gènere a la ciutadania, a través de les Campanyes institucionals de les ciutats.
  • Ciutats Igualitàries i lliures de Violència de Gènere

Models de treball cooperatiu: re-acció d'una ciutat educadora

  • Les ciutats integrants de la Xarxa Temàtica són A Coruña, Algete, Chiclana, Dos Hermanas, l'Hospitalet de Llobregat, Lloret de Mar, Medina del Campo, Mislata, Palma, Paterna, Peligros, Quart de Poblet, Rivas Vaciamadrid, Sagunt, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan D'Alacant, Sant Just Desvern, Santa Perpètua de Mogoda, Sevilla, Tarragona, Villena i Vitoria-Gasteiz.
  • El projecte se centra a analitzar la responsabilitat dels Ajuntaments Educadors en l'impuls d'espais cooperatius permanents de treball, fomentar l'impuls d'espais de treball cooperatiu com a estratègia de construcció i consolidació d'una Ciutat Educadora i enfortir la cooperació com a base en la construcció d'una ciutat per a tothom.
  • Models de treball cooperatiu: re-acció d'una ciutat educadora

2018-2019

Segregació escolar i ciutats educadores

  • Han participat en la Xarxa Temàtica Segregació escolar i ciutats educadores els municipis d'Alcoi, Barakaldo, Barcelona, Bilbao, Ciudad Real, El Prat de Llobregat, Getafe, Girona, Granollers, Ibi, l'Hospitalet de Llobregat, Lleida, Mataró, Móstoles, Rivas Vaciamadrid, Sabadell, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Tarragona, Terrassa, Tomelloso, València i Vitoria-Gasteiz
  • La Xarxa Temàtica es planteja amb la finalitat de delimitar el concepte de segregació escolar, identificar els indicadors que es correlacionen amb aquest fenomen, determinar les variables de compensació, analitzar l'impacte de les polítiques municipals, definir pautes d'intervenció local per reduir els nivells de segregació i els seus efectes i concretar els instruments per diagnosticar i estimar en el temps la seva evolució en els centres educatius de la ciutat.
  • Segregació escolar i ciutats educadores

Ciutat de Valors, Ciutat Educadora

  • Han participat en la Xarxa Temàtica Ciutat de valors, Ciutat educadora els municipis d'Alcoi, Barakaldo, Barcelona, Bilbao, Camargo, Castelló, Ciudad Real, Cuenca, Eivissa, Girona, Granollers, Ibi, l'Hospitalet de Llobregat, Lleida, Pamplona-Iruña, Parets del Vallès, Pontevedra, Rivas Vaciamadrid, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Santiago de Compostela, Vila-real, Villanueva de la Torre, Vitoria-Gasteiz i Zaragoza.
  • La Xarxa se centra a reflexionar sobre els valors que ha d'impulsar una ciutat educadora, com a motor de tracció humana d'una ciutat, al mateix temps que fomentar el desenvolupament en les ciutats de la RECE (Xarxa Estatal de Ciutats Educadores) en un marc de valors compartit. Per fer-ho defineix el paper dels valors en la ciutat i consensuar una carta de valors compartits per la xarxa, amb una definició bàsica d'aquests.
  • Ciutat de Valors, Ciutat Educadora

2016-2017

Formació artística per la cohesió social

  • En la Xarxa Temàtica de Formació Artística per la cohesió social han participat les ciutats d'El Prat de Llobregat, Granollers, l'Hospitalet de Llobregat, Lleida, Madrid, Mataró, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Tarragona, Terrassa, Valencia i Zaragoza.
  • Els objectius de la Xarxa eren Compartir a la xarxa les experiències existents i el seu procés de creació sobre les activitats formatives en les arts escèniques, musicals i plàstiques orientades a la creació i a la comunicació comunitària. Identificant els factors comuns de les activitats i programes artístics i la seva col·laboració amb administracions, centres formatius, entitats cíviques i comunitat social, per establir les condicions de la viabilitat de les diferents experiències així com les dificultats que cal superar. També elaborar models de promoció, creació i desenvolupament d'experiències d'art comunitari i social.
  • Formació artística per la cohesió social

Aprenentatge-servei com a instrument de cohesió social

  • En la Xarxa Temàtica Aprenentatge-servei com a instrument de cohesió social han participat les ciutats d'Alcalá de Henares, Badalona, Barcelona, Castellar del Vallès, Coslada, El Prat de Llobregat, Gijón, l'Hospitalet de Llobregat, Lleida, Majadahonda, Marchena, Palamós, Palma, Pamplona, Portugalete, Quart de Poblet, Salt, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Tarragona, Terrassa, Vall d'Uixò i Viladecans
  • La Xarxa busca generar models de desenvolupament de les diverses actuacions d'impuls en cohesió social, al mateix temps iniciant una base de dades comuna sobre l'aprenentatge-servei en l'àmbit local. També busca vincular la Xarxa Temàtica teixint vincles amb altres col·lectius que impulsen l'aprenentatge-servei, per afavorir-ne l'extensió a altres municipis.
  • Aprenentatge-servei com a instrument de cohesió social

Acompanyament a famílies en la construcció de ciutats educadores

  • En la Xarxa Temàtica Acompanyament a famílies en la construcció de ciutats educadores hi participen els municipis d'Avilés, Parets del Vallés, Alzira, Barakaldo, Chiclana, Eivissa, l'Hospitalet de Llobregat, Lleida, Sant Cugat del Vallés, Sant Feliu de Llobregat, Tarragona, Valencia, Vitoria i Xàvia.
  • El projecte va orientat cap a reforçar el paper actiu de les famílies de infants i joves en la construcció d'una ciutat per a tothom, pensar i reflexionar de manera conjunta en mesures que impliquin un major nombre de famílies en la construcció d'una educació de qualitat per a tots i totes.
  • Acompanyament a famílies en la construcció de ciutats educadores

2014-2015

La Memòria de la ciutat

  • La Xarxa Temàtica de la memòria de les ciutats està formada per Alcalá de Guadaira, Barakaldo, Granollers, Ibi, Málaga, Orihuela, Rivas Vaciamadrid, Sant Adrià de Besos, Sant Feliu de Llobregat, Santiago de Compostela, Zaragoza i Sant Just Desvern.
  • A través de l'anàlisi de diversos projectes que utilitzen metodologies com el Storytelling, La Xarxa va abordar les propostes que les ciutats ofereixen sobre la memòria històrica i patrimonial dels municipis, per així compartir experiències, coneixements i projectes.
  • La Memòria de la ciutat
Salta a la part superior