Soterrament

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
20/04/2024 09:20:38

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Resum de les passejades urbanes en l'àmbit del soterrament realitzades al novembre i desembre de 2022 a Sant Feliu de Llobregat

Febrer 2023

Resum del desenvolupament de les passejades urbanes 

Resum del desenvolupament de les passejades urbanes Durant el mes de novembre i desembre de 2022 es van realitzar tres passejades per mostrar l’avançament de les obres de soterrament i explicar els avenços en les modificacions de planejament urbà corresponents. Durant les passejades, la ciutadania, la dinamitzadora i la tècnica de participació s’aturaven en diversos indrets del recorregut per tal d’observar punts clau de les obres. A més, en aquells punts es mostraven fotografies del procés de construcció del soterrament, per fer més entenedora la visita.

  1. El recorregut de la passejada s’inicia a l’Avinguda Montejurra, on s’explica en quin punt es troben en aquell moment les obres de soterrament i es veuen les línies de pilots que s’han executat i es mostren fotografies de la màquina pilotadora en funcionament en aquest espai.

Imatge del procés de construcció dels pilots i desmantellament parcial del Pont de Ferro.

  1. La següent parada és al pont de la Riera Pahissa, on es pot veure clarament per on passa actualment el tren i per on passarà quan estigui finalitzat el soterrament, ja que hi ha una part de la nova coberta ferroviària totalment finalitzat i es pot veure per on sortirà el tren del túnel. Les fotografies mostren els estampidors metàl·lics provisionals (de color blau) que subjecten les parets del túnel fins a la col·locació dels estampidors de formigó definitius. Des d’aquest punt també s’explica on la Riera haurà d’anar canalitzada per tal de passar per sobre del tren (com ja passa actualment), i com en aquest punt el perllongament del tramvia farà el gir cap a la nova Rambla. Imatge del procés de construcció de la sortida del túnel (des del pont de Sant Joan Despí).

Es mostren els estampidors metàl·lics provisionals, que sostenen els murs pantalla.

  1. Continua el recorregut fins aturar-nos davant l’Oficina de Correus, per observar a l’altra banda on el Pont de Ferro que creua el carrer Jacint Verdaguer a l’alçada de correus i el carrer Santiago Russinyol a l’alçada del pavelló Juan Carlos Navarro,  ha estat parcialment desmantellat. S’explica que no s’ha eliminat totalment ja que la catenària actual del tren està subjecta al pont. Un cop es col·loquin els nous semipòrtics metàl·lics per subjectar la catenària provisional, es podrà retirar completament el Pont de Ferro. Des d’aquí s’aprecia també la futura ubicació del nou CUAP, que es construirà al costat del Pavelló Juan Carlos Navarro, substituint el CAP Rambla Marquesa.

Imatge del procés de construcció dels pilots al carrer Jacint Verdaguer.

  1. Ens aturem  a l’espai que ocuparà la nova estació de Renfe, situada a l'aparcament d'ADIF imaginant que estem trepitjant la nova estació. S’explica que la nova estació tindrà dues entrades oposades, una pel cantó del Parc Nadal i una altra a la banda del carrer Pi i Maragall.  Veiem l'espai de premuntatge de vies i també s’explica la passera provisional que creuarà a l’alçada de Pi i Maragall (encara no està construida) fins que les obres de soterrament estiguin enllestides i es pugui passar a peu pla. Es mostren fotografies de la construcció dels pilots de l’estació soterrada.

Imatge del procés de construcció dels pilots de l’estació soterrada (costat muntanya i costat riu).

  1. La cinquena aturada és davant del Punt d’Informació PIAC, davant els dos túnels del Carrer Verge de Montserrat . Veiem el seu horari d’atenció i expliquem la previsió de transformació del sector de l'estació segons el que deia al concurs.

Imatge del procés de construcció de les estacions provisionals Imatge del procés de construcció de les andanes provisionals.

  1. Continuem fins a l’inici del Parc Nadal. Des d'aquí veiem l'antiga estació i l'estació provisional. Parlem d'aquestes dues estacions, la temporalitat en la que serà posades en funcionament l’estació provisional (primer trimestre de 2023) i la previsió del desmuntatge controlat de l’estació històrica (segon trimestre de 2023). També s’explica el motiu pel qual no es pot conservar l’edifici de l’estació històrica i com s’accedirà a cada andana provisional.

Imatge del procés de construcció de les estacions provisionals Imatge del procés de construcció de les andanes provisionals.

  1. Pugem a la passera que compta amb els ascensors nous i parlem de les noves andanes provisionals, les catenàries noves i el pas a nivell que s'ha suprimit. Des d’allà es fa incidència en la necessitat de fer servir les escales i deixar utilitzar els ascensors per a les persones de mobilitat reduïda i es lliura una carta de l’Alcalde en referència a aquesta qüestió.

Finalment es mostren fotos del procés de construcció de les andanes i de les estacions provisionals.

  1. Ens dirigim al parc de Can Llobera, i ens aturem a la rampa que puja al parc per explicar que en aquest lloc és on serà el punt més baix del túnel en mina (la part superior del túnel es trobarà a uns 18 metres sota terra)  i per això hi haurà la sortida d'emergència. Es mostren fotografies de la pilotadora en funcionament que ha realitzat els pilots de la sortida d’emergència.

Imatge del procés de construcció dels pilots de la sortida d’emergència a la Plaça de Can Llobera

  1. Finalment pugem fins al pont verd i expliquem el proper tall de la Carretera Sanson per tal d’efectuar el pou d’atac del túnel en mina i la reobertura de Carrer Comerç (primer trimestre de 2023). S’expliquen també els treballs no relacionats amb el soterrament que ha realitzat ADIF per tal d’evitar l’erosió del talús de terres que subjecta el Carrer Constitució i es mostres fotografies de les pilotadores que han estat realitzant pilots en aquest sector.

Imatge del procés de construcció dels pilots al costat de l’Escola Gaudí

Impulsat per:

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Amb el suport tècnic de: 

 Eidos Dinamització social

Salta a la part superior