Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
04/05/2024 15:39:42

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Seu electrònica
Catàleg de tràmits

Seu electrònica - Catàleg de tràmits

Dades informatives

Servei de telealarma domiciliària (Teleassistència)

El servei de telealarma consisteix en la instal·lació d'un aparell molt senzill a l'habitatge de la persona usuària, connectat telefònicament a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d'urgència. També es dona un penjoll que permet moure’s lliurament per casa, i fins i tot dutxar-se, amb la seguretat de poder contactar amb la central des de qualsevol lloc de la casa.

Es tracta d’un servei d’atenció domiciliària centrat en la persona que permet millorar la qualitat de vida, l’autonomia i la seguretat d’aquesta i de la seva família.

Per poder gaudir d’aquest servei és imprescindible que el domicili disposi de xarxa elèctrica i disposar de telèfon fixe o mòbil.

Com es fa?

Presencialment:

  • A l'Oficina d'Atenció Ciutadana. Cal mostrar l’original del document d’identificació (DNI, NIE, Passaport...) i aportar la documentació necessària (no cal aportar cap formulari de sol·licitud, es genera en la pròpia oficina)

Qui ho pot demanar?

  • Persones empadronades a Sant Feliu de Llobregat i que hi resideixin de manera permanent.
  • Persones de 80 anys o més que visquin soles o amb parella de 80 anys o més.
  • El/la titular ha de gaudir de capacitat mental i cognitiva suficient per poder utilitzar correctament el servei. 

També ho poden demanar per tal que Serveis Socials valori la seva excepcionalitat i, en tot cas, la seva aprovació o denegació, les persones que es trobin en els següents casos:

  • Persones menors de 80 anys, que visquin soles o amb persones de 80 anys o més i acreditin la necessitat del servei mitjançant:
    • Resolució de discapacitat emesa per la Generalitat de Catalunya, on consti que superen el barem de tercera persona i /o barem de mobilitat reduïda o amb reconeixement de grau de dependència.
    • Informe mèdic que acrediti problemes de salut greus que justifiqui la necessitat del servei o dependència.
  • Persones de 80 anys o més que viuen amb menors de 80 anys i que acrediten que cap membre de la unitat de convivència pot donar suport  per problemes greus de salut, dependència o disminució.

En cas de matrimonis no és obligatori que tots dos estiguin d’alta al Servei i en qualsevol cas la sol.licitud és individual.

Documentació que cal

En el cas de fer la sol·licitud en nom d’una altra persona: Autorització per a la sol·licitud dels serveis municipals d'atenció domiciliària (pdf) 

 
En els casos d'excepcionalitat s'haurà d'acreditar la situació que justifica la petició del servei amb:
  • Certificat de discapacitat o grau de dependència (en el cas del sol.licitant, només caldrà si no autoritza a l’Ajuntament a consultar les dades).
  • Informe mèdic que acrediti problemes de salut greus.

Preus

El servei és gratuït.

Llocs on es pot realitzar presencialment
Salta a la part superior