ADIF ha anunciat que, a partir d'aquesta setmana, s'inicia l'excavació del túnel en mina (sota terra), que començarà a la carretera de la Sànson i finalitzarà a la plaça de l'Estació. Aquestes tasques en el marc de les obres del soterrament donen continuïtat a les ja executades fins ara amb el procediment de pantalles de pilons i excavació sota coberta.
En aquesta fase de les obres s'excavaran 67.000 m3 de terres i s'utilitzaran 7.800 m3 de formigó projectat amb fibres i 19.965 m encavallades per al sosteniment. A més, s'executaran 13.188 m de micropilones, a més de 12.800 m3 de formigó i 29.079 kg d'acer.
El sector en mina té una longitud de 654 metres, dels gairebé 2 km del total del tram integrat. La resta es realitza mitjançant pantalles, de les quals ja s'han col·locat el 80%.
Nova fita dins les obres del soterrament
Amb aquesta actuació s'inicia una nova fase de la integració del ferrocarril al municipi de Sant Feliu de Llobregat, que requerirà de treballs diürns i nocturns dins el túnel. Es treballarà, en torns, les 24 hores de dilluns a diumenge i la sortida i entrada de camions d'obra es farà, com fins ara, per la carretera de la Sànson des de i en direcció al carrer de Laureà Miró.
Durant tota l'excavació es controlarà l'evolució de l'execució, tant interiorment-amb la mesura de convergències i seguiment topogràfic-, com exteriorment, amb els instruments d'auscultació instal·lats.
L'àmbit de l'obra que ADIF està duent a terme compren uns 2,975 km entre els termes municipals de Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí, dels quals 1,970 km seran soterrats. La zona d'actuació de les obres abasta des del pas inferior del carrer d'Agricultura fins a l'entorn del pas sota l'autopista B-23.
Més informació