Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
12/11/2019 00:10:12

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Introducció

Les xarxes socials d’Internet són avui en dia un element més del nostre paisatge diari i, en major o menor mesura, formen part de la quotidianitat de bona part de les persones del nostre entorn. Es tracta, a més, d’eines transversals que impregnen diverses esferes: comunicació privada, informació, aprenentatge, gestió de la informació, treball, relacions socials, etc. Aquest fet ha comportat el desenvolupament de noves formes d’interrelació entre ciutadania i teixit socioeconòmic amb l’administració pública, facilitant una relació més directa i propera amb aquesta, i una major participació i implicació dels diferents actors en la governança.

Els ajuntaments, com a administració pública més propera a la ciutadania, han de ser capaços de comunicar-s’hi directament i de la manera que a aquesta li resulti més natural. Al mateix temps, les xarxes socials representen una oportunitat per copsar de manera més àgil les necessitats i interessos de la ciutadania, per saber com perceben la corporació municipal, per assabentar-se de les iniciatives privades locals, per tenir coneixement del que passa als seus carrers. En resum, i paradoxalment, per integrar-se més i de manera més directa en la vida de la ciutat.

Així doncs, a banda de facilitar la participació de la ciutadania, les xarxes socials esdevenen per a l’Ajuntament de Sant Feliu canals de difusió, que possibiliten una transmissió de la informació de
manera més efectiva, ràpida i àmplia, complementat d’aquesta manera els canals de comunicació tradicionals que aquesta administració fa servir.

Però el desplegament d’aquests nous canals no es pot fer sense una reflexió prèvia. Al contrari, cal analitzar bé quins són els espais concrets que utilitza la ciutadania, com ho fa, i quins són els codis interns d’aquests espais així com de la vida a la xarxa en general. L’Ajuntament necessita saber les implicacions d’entrar activament en aquest entorn i assumir-les plenament. Després ha de decidir on serà, amb quins objectius, de quina manera i amb quins recursos.

El present document és el resultat d’aquest tasca de reflexió i vol servir com a full de ruta de l’activitat a les xarxes socials per a l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. Per a l’equip de Govern i per al personal de la corporació, ha de ser una guia de treball; per a la ciutadania, és una eina per conèixer el posicionament del seu ajuntament al web social: on, com i quan podrà trobar-lo, i què en pot esperar.

Per finalitzar, cal esmentar que no es tracta d’una guia tancada. Al contrari, està destinada a ser posada en pràctica, avaluada i actualitzada periòdicament de manera que no perdi vigència al llarg del temps. Així doncs, aquesta guia vol esdevenir un instrument dinàmic, en el que tothom en base a la seva experiència hi pot fer aportacions a xarxessocials@santfeliu.cat