Barraques del Cerdanet
Al parc del torrent del Cerdanet s’han inventariat 6 barraques de diferents tipologies. Totes menys un aixopluc estan en ruïnes.
Aquestes construccions tenien la funció de protegir els pagesos de la pluja durant la feina al camp i de ser l’espai de magatzem de les seves eines.
La construcció d’aquestes barraques és senzilla. Com a materials s’utilitza els recursos de l’entorn i sovint no requereix cap material d’unió. Acostumen a tenir una sola estança i la tipologia més comuna és la de cabana de pedra seca, de planta circular, quadrada, rectangular o irregular.
Es creu que la majoria de barraques de vinya, sobretot les de pedra seca, són del segle XIX, que és quan el conreu de la vinya va agafar més importància.
El parc, de més de dues hectàrees de superfície, antigament era un abocador de materials de construcció i va estar durant molts anys abandonat. El 2007, però, va ser recuperat com a parc públic i va ser reforestat amb la plantació d’arbres i arbustos d’espècies mediterrànies com pins, alzines, roures i oliveres, amb l'objectiu de reintroduir a la ciutat la flora autòctona.
Enllaços d'interès: